Bojan markovic Posted May 19, 2019 Share Posted May 19, 2019 Har kört relativ strik lchf i ca 3 veckor för att hamna i keto. Dock så åt jag lite onyttigheter igår vilket resulterat höga värden som inte går ner inom 1-2 timmar som det brukar. Blodsockret låg på 4.7 igår vid 01, vilket enligt min uppfattning va riktigt lågt med tanke på att jag ätit en massa socker och kolhydrater. imorse vaknade man med ett fastglukos på 6.4 vilket är högt då jag inte är diabetiker och har ett hba1ac på 31. under hela dagen idag har sockret varit på ca 6.6 och efter att ha ätit thaimat så låg den på ca 7 både 1,2 och 3 timmar efter måltid. Ca 5 timmar senare gick sockret ner till 5.5 vilket känns en aningen för länge. Kan de vara så att min insulinrespons skadats då jag undvikit socker och kolhydrater senasts veckorna och under den tiden så gick sockret knappt över 6. Kommer insulinen att återgå tillbaka ifall jag fortsätter med kolhydrater ? mvh 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cleppa Posted May 19, 2019 Share Posted May 19, 2019 Hej Bojan och välkommen hit Ja din insulinproduktion kommer att återgå till större produktion om du börjar äta kolhydrater igen. Den precis som nästan alla funktioner i kroppen regleras efter hur mycket det används så när du äter LCHF så regleras det ner sedan tar det ungefär en vecka att reglera upp det igen. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts