patrix Posted May 27, 2019 Share Posted May 27, 2019 Jag vill dela med mig av en erfarenhet jag haft under de 10 år jag hållit på med LCHF Jag har haft en del hudfläckar. För många år sedan var jag hos läkaren och fick några bortplockade. När jag började med LCHF så var en av de första effekterna att några hudfläckar som jag tänkt kolla upp eftersom de blödde ibland, försvann helt på några månader. Och så har det fortsatt. Ibland har det också blommat upp fläckar som sedan läkt ut. Jag har tvättat med Aleppo tvål och tagit på EMS creme vilket varit effektivt. Min teori är nämligen att detta kan vara svampinfektioner (ev Candiasis) och att LCHF och fungerande fettförbränning gör att svampen tacklar av eftersom tillgången på glukos minskar. Jag kan även tänka mig att all cancer i själva verket har svamp som underliggande orsak. Tumören som dock består av kroppsegna celler bildas för att kapsla in svampinfektionen och cancercellerna äter socker för att beröva svampen på dess näring. Cancer är då en helt ändamålsenlig skyddsfunktion som kroppen tar till vid behov. Och som Thomas Seyfrieds forskning visar så går cancer tillbaka om patienten äter en ketogen som ju ger lågt blodsocker. Tulio Simonchini har framgångsrikt behandlat cancer genom att injecera vanligt bikarbonat i tumörer, och är av samma uppfattning - Cancer beror på svamp. Kan det vara så att alla hudfläckar och cancer i själva verket beror på svamp? Vilken oerhörd tragedi i så fall med alla onödiga vanställande ingrepp, cellgifter och strålbehandling om det istället går att bota med fasta, ketogen kost och svamphämmande medel. Vad tror ni? 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted May 27, 2019 Share Posted May 27, 2019 2 timmar sedan, patrix sade: Kan det vara så att alla hudfläckar och cancer i själva verket beror på svamp? Vilken oerhörd tragedi i så fall med alla onödiga vanställande ingrepp, cellgifter och strålbehandling om det istället går att bota med fasta, ketogen kost och svamphämmande medel. Vad tror ni? Visst kan det vara så och det botas med bakpulver. http://andersleander.bloggplatsen.se/2017/03/16/11426287-lakare-chockade-varlden-cancer-ar-en-svamp-som-kan-behandlas-med/ Dr Enby anser att cancer kan vara en svamp. http://www.2000tv.se/artiklar/?id=886 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted May 28, 2019 Share Posted May 28, 2019 8 timmar sedan, jala sade: Dr Enby anser att cancer kan vara en svamp. Han har väl egentligen aldrig sagt det? Han brukar säga "där det finns cancer finns det svampsporer". Visst skillnad och lämnar dörren öppen för en annan, möjlig orsak som kan orsakar båda. Det tycker jag är bra. Däremot han italienaren och hon tyskan, vars båda namn jag tappat i skrivandes stund, har tvärsäkert sagt just att "cancer är svamp". 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted May 28, 2019 Share Posted May 28, 2019 1 timme sedan, MariaF sade: Han har väl egentligen aldrig sagt det? Han brukar säga "där det finns cancer finns det svampsporer". Visst skillnad och lämnar dörren öppen för en annan, möjlig orsak som kan orsakar båda. Det tycker jag är bra. Däremot han italienaren och hon tyskan, vars båda namn jag tappat i skrivandes stund, har tvärsäkert sagt just att "cancer är svamp". Nog vill jag minnas att han sagt det. Vi kan väl vara överens om att där det finns svamp så finns det även svampsporer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patrix Posted May 28, 2019 Author Share Posted May 28, 2019 1 hour ago, jala said: Nog vill jag minnas att han sagt det. Vi kan väl vara överens om att där det finns svamp så finns det även svampsporer Ja, jag anser att det är så men att säga att cancer är svamp är lite som att säga att feber är mässling. Jag tänker att cancer är celler speciellt avsedda att kapsla in och bekämpa svampangrepp i kroppen. Aflatoxin som mögelsvamp utsöndrar är det mest cancerösa ämne man känner till. Om cancern får vara ifred och vi inte stoppar i oss för mycket näring till det pågående svampangreppet, dvs kolhydrater, så gör cancern sitt jobb och tumören försvinner. Om vi däremot fortsätter äta socker, sticker hål på tumören (biopsi) och bekämpar själva tumören med cellgifter och strålbehandling ökar sannolikheten att svampen sprider sig (metastaser). Dvs i så fall är konventionell cancerterapi inte bara ineffektiv utan mycket kontraproduktiv. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik 2 Posted May 28, 2019 Share Posted May 28, 2019 Nagelsvamp. Sött blod. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekner Posted May 28, 2019 Share Posted May 28, 2019 Ett tecken på att cancer är en svampinfektion är att cancerindustrin bestraffar läkare som behandlar cancer som en svampinfektion. Sådan behandling är så pass framgångsrik att den måste bort från canceragendan. 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dufva Posted May 28, 2019 Share Posted May 28, 2019 Mycket tyder i allafall på att cancer är en metabol sjukdom och inte spontana cellförändringar som idag är enda förklaringen som accepteras 95% av cancer reagerar positivt på att kolhydraterna reduceras Tyvärr är det också så att vissa tumörer gärna äter ketoner så där fungerar inte alls ketogena koster.. Om man drabbas och avser kostbehandla bör man därför läsa på ordentligt om den typ man själv har fått 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patrix Posted May 28, 2019 Author Share Posted May 28, 2019 12 hours ago, dufva said: Tyvärr är det också så att vissa tumörer gärna äter ketoner så där fungerar inte alls ketogena koster.. Har du någon källa? Har inte hört detta förut. Seyfrieds forskning har dock visat att fasta och restriktion av både kalorier och protein är viktigt utöver att nolla kolhydrater. Annars går inte kroppen in i maximal ketos och protein synteseras till glutamin vilket cancer också gillar. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted May 30, 2019 Share Posted May 30, 2019 Mnjae.. cancer kan aldrig vara svamp för senast jag kollade så var vi av släktet Vertebrater och inte av Fungus. Dvs vi har en helt annan cellstruktur. Utan cancer har mer med Apoptopis att göra samt skillnaden mellan katabolt och anabolt tillstånd. Den korta förklaringen är då att under anabolt tillstånd så har kroppen fullt så med att lagra,medans under katabolt tillstånd , så går den in för att bryta ner lagrade resurser samt laga och reparera allt som tillkom under den anabola fasen av dygnet. https://sv.wikipedia.org/wiki/Apoptos Anledningen till att cancer reagerar på ketogena dieter samt fasta är att de utvecklats under kort tid i en mänsklig kropp, det är hela deras evolution, dvs de är anpassade för detta och det vanligaste är att de drar ner sin egen förmåga att i Cytostolen genomföra glykolys till förmån för sin reproduktion. https://sv.wikipedia.org/wiki/Cytosol Under katabolt tillstånd är Apoptopis mycket mer aktivt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patrix Posted May 31, 2019 Author Share Posted May 31, 2019 10 hours ago, Zepp said: Mnjae.. cancer kan aldrig vara svamp för senast jag kollade så var vi av släktet Vertebrater och inte av Fungus. Dvs vi har en helt annan cellstruktur. Hej Zepp. Jo jag och de flesta inser att mänskliga celler (dvs cancer) inte kan vara svamp... Försöker du vara vitsig/ironisk? Idén är att våra kroppsegna celler påverkas av en svampinfektion och blir cancerösa för att hämma infektionen och skydda resten av kroppen. Cancerceller förbrukar glukos som svampen behöver och tumören kapslar in den. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted May 31, 2019 Share Posted May 31, 2019 3 timmar sedan, patrix sade: Hej Zepp. Jo jag och de flesta inser att mänskliga celler (dvs cancer) inte kan vara svamp... Försöker du vara vitsig/ironisk? Idén är att våra kroppsegna celler påverkas av en svampinfektion och blir cancerösa för att hämma infektionen och skydda resten av kroppen. Cancerceller förbrukar glukos som svampen behöver och tumören kapslar in den. Så med andra ord så är Cancer något som är bra för oss eller ?????? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted May 31, 2019 Share Posted May 31, 2019 14 timmar sedan, patrix sade: Hej Zepp. Jo jag och de flesta inser att mänskliga celler (dvs cancer) inte kan vara svamp... Försöker du vara vitsig/ironisk? Idén är att våra kroppsegna celler påverkas av en svampinfektion och blir cancerösa för att hämma infektionen och skydda resten av kroppen. Cancerceller förbrukar glukos som svampen behöver och tumören kapslar in den. Jo jag var vitsig och jag är glad för att du förstod detta. Oså går vi till nästa, dvs om en svampinfektion kan leda till cancer, ja om den ändrar Cytostolens funktion.. vilket är rätt tveksamt. Oså det ännu märkligare, att cancerceller förbrukar glukos för att svampen behöver detta.. detta fattar jag inte alls. Hur skall vi ha det här, är det svampen eller cancercellen som behöver glukos? Dvs cancerceller är inga svampar, utan det är cancercellen i sig som ändrat på cytostolens funktion och använder denna för att föröka sig, det är cancer! Att den är beroende utav glukos är inte så konstigt iomed att stora delar utav våra celler är beroende utav glukos.. iallafall vana vid att glukos är deras främsta energi, och det är därför som fasta och ketogen diet setts ge effekt på vissa former utav cancer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted June 4, 2019 Share Posted June 4, 2019 http://almanova.eu/trailer-cancer-och-mikrober/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted June 4, 2019 Share Posted June 4, 2019 Läkaren som vägrade ge upp. Dr Enby. https://doktorerikenbyfilm.wordpress.com/ Som alternativ till Wikipedia som alltmer är manipulerat för att passa etablissemangets syften ( tjäna mer pengar ) så kan vi använda oss av Vetapedia http://vetapedia.se/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted June 4, 2019 Share Posted June 4, 2019 Mera nyttig info. https://translate.google.se/translate?sl=en&tl=sv&u=https%3A%2F%2Facademic.oup.com%2Ffemsre%2Farticle%2F39%2F4%2F567%2F2467761 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted June 5, 2019 Share Posted June 5, 2019 https://translate.google.se/translate?sl=en&tl=sv&u=https%3A%2F%2Fwww.bookdepository.com%2FTripping-Over-Truth-Travis-Christofferson%2F9781603587297%3Fref%3Dgrid-view%26qid%3D1559716726226%26sr%3D1-1V Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patrix Posted June 6, 2019 Author Share Posted June 6, 2019 On 5/31/2019 at 11:38 PM, Zepp said: Oså det ännu märkligare, att cancerceller förbrukar glukos för att svampen behöver detta.. detta fattar jag inte alls. Hur skall vi ha det här, är det svampen eller cancercellen som behöver glukos? Som jag skrev tidigare, Seyfried har visat att skada på mitokondrierna gör celler cancerösa. Mitokondrierna är känsliga för gift. Aflatoxin som svamp skapar är det mest cancerösa ämne vi känner till. Alltså är min hypotes att cancer är en ändamålsenlig skyddsfunktion mot svampinfektioner som evolutionen skapat. Cancern kapslar in och kväver svampen genom att konsumera dess socker. Om vi inte äter för mycket och för sött och vilar kan cancern göra sitt jobb och tumören försvinner. Om vi däremot "tar bort" cancern med cellgifter och strålbehandling ökar sannolikheten att svampinfektionen växer och sprider sig. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted June 7, 2019 Share Posted June 7, 2019 On 2019-06-06 at 20:14, patrix sade: Som jag skrev tidigare, Seyfried har visat att skada på mitokondrierna gör celler cancerösa. Mitokondrierna är känsliga för gift. Aflatoxin som svamp skapar är det mest cancerösa ämne vi känner till. Alltså är min hypotes att cancer är en ändamålsenlig skyddsfunktion mot svampinfektioner som evolutionen skapat. Cancern kapslar in och kväver svampen genom att konsumera dess socker. Om vi inte äter för mycket och för sött och vilar kan cancern göra sitt jobb och tumören försvinner. Om vi däremot "tar bort" cancern med cellgifter och strålbehandling ökar sannolikheten att svampinfektionen växer och sprider sig. Mnjae jag blev lixom inte klokare på den förklaringen/teorin heller! Hur som helst, mitokondrierna finns inom cytostolen, de ansvarar främst för att ge energi till cellen, iallafall den främsta orsaker till att cancer uppstår är förändringar på DNA och RNA, dvs som har störst betydelse för proteinsyntesen, dvs i positiv bemärkelse/alla negativa förändringar skulle leda till celldöd, i så fall benämnt Nekros. "Necrosis (from the Greek νέκρωσις "death, the stage of dying, the act of killing" from νεκρός "dead") is a form of cell injury which results in the premature death of cells in living tissue by autolysis.[1] Necrosis is caused by factors external to the cell or tissue, such as infection, toxins, or trauma which result in the unregulated digestion of cell components. In contrast, apoptosis is a naturally occurring programmed and targeted cause of cellular death. While apoptosis often provides beneficial effects to the organism, necrosis is almost always detrimental and can be fatal.[2] Cellular death due to necrosis does not follow the apoptotic signal transduction pathway, but rather various receptors are activated, and result in the loss of cell membrane integrity and an uncontrolled release of products of cell death into the extracellular space." https://en.wikipedia.org/wiki/Necrosis "Scientists have known for decades that cancer cells consume more glucose than normal cells." "Spitz and his colleagues have discovered that glucose-deprived tumor cells die from oxidative stress. This stress is caused by an imbalance between harmful reactive oxygen species and protective anti-oxidants such as enzymes that neutralize reactive oxygen species. Glucose provides a major source of electrons for a group of antioxidant enzymes that breakdown reactive oxygen species, such as hydroperoxides. This could explain why cancer cells need extra glucose to boost their ability to remove these toxic substances." https://www.news-medical.net/news/2004/05/15/1582.aspx " En del reaktiva syreföreningar ingår i funktioner i cellen som till exempel signalering, men då i mycket små mängder. Större mängder av reaktiva syreföreningar i kroppen kan orsaka allvarliga skador på viktiga biologiska molekyler som DNA och RNA, och ingår bl.a. i apoptos (programmerad celldöd)." https://sv.wikipedia.org/wiki/Reaktiva_syreföreningar Dvs cancercellen motverkar apoptopis genom att tillverka en massa antioxidanter med glukos som energi som hindrar att de fria syreradikalerna förstör DNA eller RNA! Det har fortfarande inget med svamp att göra förutom att Aflatoxin är Cancerogent, dvs har förmåga lixom många andra toxiner förändra DNA och RNA. Och det är förändringar på DNA/RNA som gör att celler blir cancerceller.. de blir inga svampar! "In oncology, the Warburg effect (/ˈvɑːrbʊərɡ/) refers to the observation that even in aerobic conditions, cancer cells tend to favor metabolism via glycolysis rather than the much more efficient oxidative phosphorylation pathway which is the preference of most other cells of the body." "The Warburg effect may simply be a consequence of damage to the mitochondria in cancer, or an adaptation to low-oxygen environments within tumors, or a result of cancer genes shutting down the mitochondria, which are involved in the cell's apoptosis program that kills cancer cells." "The researchers acknowledged the fact that the exact chemistry of glucose metabolism was likely to vary across different forms of cancer; however, PKM2 was identified in all of the cancer cells they had tested. This enzyme form is not usually found in healthy tissue, though it is apparently necessary when cells need to multiply quickly, e.g., in healing wounds or hematopoiesis." "High glucose levels have been shown to accelerate cancer cell proliferation in vitro, while glucose deprivation has led to apoptosis[citation needed]. These findings have initiated further study of the effects of carbohydrate restriction on tumor growth. Clinical evidence shows that lower blood glucose levels in late-stage cancer patients have been correlated with better outcomes." https://en.wikipedia.org/wiki/Warburg_effect_(oncology) Blättan blättan.. cancerceller är inga svampar, det enda som har med svamp och cancer att göra är om man äter giftig mat typ sådan med Aflatoxin och det är enda kopplingen.. dvs mögliga växter! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik 2 Posted June 9, 2019 Share Posted June 9, 2019 "Dvs cancercellen motverkar apoptopis genom att tillverka en massa antioxidanter med glukos som energi som hindrar att de fria syreradikalerna förstör DNA eller RNA!" Det där med antioxidanter var intressant och oroande. Hur ska vi se på antioxidanter efter detta, tex c-vitamin? https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6037948/ Whether vitamin C (ascorbate) has a role to play as an anti-cancer agent has been debated for decades. Ascorbate has been used by cancer patients in an unregulated environment, either as a dietary supplement or in pharmacological doses administered by infusion, with numerous reports of clinical benefit, but in the absence of rigorous clinical trial data. The design of appropriate clinical trials has been hindered by a lack of understanding of the mechanism(s) of action that would inform the choice of effective dose, timing of administration and likely responsive cancer models. More recently, expanded understanding of the biological activities of ascorbate has led to a number of plausible hypotheses for mechanisms of anti-cancer activity. Prominent among these are the generation of significant quantities of hydrogen peroxide by the autoxidation of supra-physiological concentrations of ascorbate and stimulation of the 2-oxoglutarate-dependent dioxygenase family of enzymes (2-OGDDs) that have a cofactor requirement for ascorbate. Hydrogen peroxide generation is postulated to generate oxidative stress that preferentially targets cancer cells. The 2-OGDDs include the hydroxylases that regulate the hypoxic response, a major driver of tumor survival, angiogenesis, stem cell phenotype and metastasis, and the epigenetic histone and DNA demethylases. The latter are of particular interest, with recent studies suggesting a promising role for ascorbate in the regulation of the ten-eleven translocase (TET) DNA demethylases in hematological cancers. Support for these proposed mechanisms has come from many in vitro studies, and xenograft animal models have consistently shown an anti-cancer effect of ascorbate administration. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted June 10, 2019 Share Posted June 10, 2019 On 2019-06-09 at 10:21, Erik 2 sade: Det där med antioxidanter var intressant och oroande. Hur ska vi se på antioxidanter efter detta, tex c-vitamin? Lätt som en plätt, vi skall främst äta vanlig mat från färska råvaror.. oså skall vi äta färska helst ekologiska grönsaker varje måltid. Dvs vi är en udda art, vi kan inte bilda C-vitamin från glukos vilket nästan alla andra djur kan. Oså till antioxidanter, de flesta är vitaminer eller precursors till vitaminer, samt några mineraler som man oxå bör äta från riktig mat för att de skall gå in i den cykeln.. i rätta proportioner! Iallafall så närmar vi oss historia, dvs främst antropologi, dvs Stefanssson som levde bland Inuiter.. han är starkt ifrågasatt.. likt förbannat så levde han långa tider på samma kost som inuiterna han forskade på, de levde till stora delar på rå fisk/andra råa animaliska födoämnen. Iallafallså finns det indikationer på att Narvalshud är extra C-vitaminrik, de åt iallafall på sommaren sk Inuitglass, dvs till största delen tranbär med sälfett! https://en.wikipedia.org/wiki/Akutaq Iallafall för att återgå till olika sorters cancer och kost.. vi tar i princip upp all C-vitamin vi behöver från kosten, resten kissar vi ut. Inte nog med det, C-vitamin/askorbater är en av de vanligaste konserveringsmedlen i prepacked food.. dvs i västerländsk kost! Och det produceras utav svartmögel, dvs svampar, dvs i speciella företag som saluför askorbater tilll andra livsmedelsföretag. Iallafall så är oxidanter och olika enzymer en del av vårt immunförsvar, vi har enzymer som producerar reaktiva syreföreningar när balansen inom cellen blir rubbad, dvs då borde den genomgå antingen Nekros eller Apotopis.. för att förhindra cancer.. typ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts