plommonbarn Posted June 4, 2019 Share Posted June 4, 2019 För några år sen gick jag ner 20 kg med strikt lchf. Nu vill jag börja igen, men har lite funderingar. Detta händer ibland, att jag äter en rejäl middag, sen får jag typ en svaghetskänsla, blir darrig, skakar, en gång spydde jag till och med och mår väldigt illa. Är detta ett symtom på lågt blodsocker? Vad gör man åt det om jag ändå vill köra strikt lchf? Finns det några bra alternativ? Eller kan detta vara symtom på panikångest? Vill så gärna köra strikt lchf och vet det funkar bra rent viktmässigt för mig och min kropp. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted June 4, 2019 Share Posted June 4, 2019 Det skulle också kunna vara ett tecken på högt blodsocker eller som du säger något helt annat ... just blodsocker kan man lätt kolla själv så kan du få den frågeställningen avklarad. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plommonbarn Posted June 4, 2019 Author Share Posted June 4, 2019 14 minuter sedan, Peter B sade: Det skulle också kunna vara ett tecken på högt blodsocker eller som du säger något helt annat ... just blodsocker kan man lätt kolla själv så kan du få den frågeställningen avklarad. Hej tack för svar. Har beställt blodsocker mätare nu så ska börja mäta och se om det är högt eller lågt. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted June 4, 2019 Share Posted June 4, 2019 2 timmar sedan, plommonbarn sade: Hej tack för svar. Har beställt blodsocker mätare nu så ska börja mäta och se om det är högt eller lågt. Mer då ett tecken på lågt blodsocker/hypoglykemi! Oandrasidan när jag mätte mitt eget, det kunde vara alltifrån 3,5 till 6,5.. på morgonen, sen så hade jag plåster på alla fingrarna, då tröttnade jag på att mäta blodsocker.. det gjorde dessutom ont! Iallafall det skadar inte att mäta själv förutom att det gör ont samt att det går åt en del plåster. En lätt överkomlig plåga, to be safe! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted June 5, 2019 Share Posted June 5, 2019 Du har inte ätit nåt du är känslig/allergisk emot? Ibland kan man ju tåla mindre mängder men få en kraftig reaktion på större mängd. Annars kan man kan bli illamående om maten lämnar magsäcken för tidigt och går ut i tolvfingertarmen så den spänns ut, vilket kan vara fallet om man äter för mycket, antar jag. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted June 5, 2019 Share Posted June 5, 2019 11 timmar sedan, Zepp sade: det går åt en del plåster. Du kanske äter för mycket Omega3? Det ska inte behövas plåster om man sticker "rätt". 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik 2 Posted June 5, 2019 Share Posted June 5, 2019 Är det när du äter LCHF eller när du äter på annat sätt som detta fenomen uppstår ? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted June 5, 2019 Share Posted June 5, 2019 6 timmar sedan, Peter B sade: Du kanske äter för mycket Omega3? Det ska inte behövas plåster om man sticker "rätt". Knappast.. iomed att mina makrillburkar har en tendens att trava upp sig i mitt skafferi. Oså till plåsteranvändningen, jag vill inte ha öppna sår på mina fingrar där bakterier och annat kan ta sig in. Dvs jag har en tendens att ta i en massa saker med mina händer. Jag sticker mitt i fingertoppen, där de menar att man har mest nerver, har hört att man skall sticka lite vid sidan, det är inte bara Ardwark, utan oxå lite besvärligt. Iallafall, tangentbord är inte gjorda för folk med plåster på fingrarna. 2 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts