Elsie Persson Posted June 6, 2019 Share Posted June 6, 2019 Hej! Jag har provat och fått information om en alternativ medicinsk behandling Bemer - som ska påverka blod mikrocirkukation. Vaskulär terapi.https://sverige.bemergroup.com/sv Finns något som här som har erfarenhet eller känner till någon forskning? Bluff eller hjälp för blodcirkulation? /elsie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elinor Posted June 6, 2019 Share Posted June 6, 2019 Vad gäller dundermaskiner och medel som säga hjälpa mot precis allt, så bör man vara skeptiskt. Tillverkaren hävdar om och om igen att det är "vetenskapligt bevisat" att maskinen fungerar, men kan ändå inte länka till några offentliga publicerade studier. De använder sig av "testimonials" och fejksajter som rekommenderar produkten. I själva verket drivs sidorna av Bemer eller återförsäljare. Så finns många skäl att vara skeptiskt till denna produkt. Däremot finns en liten studie där man testat Bemer mot ont i ryggen. Där såg man viss effekt, när det gjordes i kombinationen med sjukgymnastik. Så har du problem med kroniskt värk i rygg, nacke osv, så kan det kanske vara värt att testa. Ingen aning om det förbättrar dålig blodcirkulation, eftersom det inte finns några fakta utan bara reklam. Jag tror ju träning och bra kost är mer effektivt än en brummande madrass personligen. Men kan ju alltid boka tid hos någon som utför behandlingen och testa några gånger, eftersom det ändå verkar hyfsat billigt. Så länge man inte har orealistiska förväntningar. Så länge man inte köper en egen Bemer maskin för ca 40.000 kr och sen blir besviken. 1 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted June 7, 2019 Share Posted June 7, 2019 Tryckte och letade på deras sida.. utan att ens få reda hur det var tänkt att fungera? Helge gav iallaffall en hint, dvs genom att stimulera muskler med elektricitet, det var då inget nytt, lixom att träning hjälper mot smärta! Dvs det är som vanligt, i kombo med träning, goda vänner, ett intressant liv och ett aktivt liv samt god kost kan man göra underverk. Blättan.. förr så har jag för mig det hette TENS, sjukvården använder det, likaså elitidrotten. Dvs det har viss effekt, frågan är väl kanske vilken apparat som är mest kostnadsefektiv, min mor har en TENS-apparat! TENS; https://www.1177.se/behandling--hjalpmedel/smartbehandlingar-och-rehabilitering/tens/ 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted June 9, 2019 Share Posted June 9, 2019 Som forummedlem har jag ingen aning om hur bra Bemer är, det verkar trots allt vara en produkt som används här och där får man känslan av. Kanske funkar för en del? Men som moderator stör jag mig på den här typen av inlägg där man blir medlem nämner en produkt och sen aldrig dyker upp igen (luktar reklam) . Dessutom har du (Elsie) ju testat produkten. Kan du inte berätta lite vad den gav dig? Hursomhelst dyker du inte upp inom några dagar och skriver lite mer om dina erfarenheter och varför du undrar om produkten så kommer jag att redigera bort alla referenser till Bremer i denna tråd. 4 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted June 11, 2019 Share Posted June 11, 2019 On 2019-06-09 at 12:00, Peter B sade: Men som moderator stör jag mig på den här typen av inlägg där man blir medlem nämner en produkt och sen aldrig dyker upp igen (luktar reklam) . Är du inte lite paranoid nu...? Typ som jag med nykomling som berättade om namngiven bönpasta... PS: Tens lindrar förresten förvärkar väldigt effektivt. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted June 11, 2019 Share Posted June 11, 2019 13 timmar sedan, MariaF sade: Är du inte lite paranoid nu...? Jo, antagligen. Men om Elsie dyker upp drar jag mer än gärna tillbaka mitt "hot"och erkänner att jag bara är en gammal paranoid LCHF-gubbe.;-) (Till skillnad mot tant-lchf snobbar) För er som inte vet vad Maria och jag pratar om... 2 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts