Kerstin Edman Posted June 19, 2019 Share Posted June 19, 2019 Hej! Jag är nybörjare och har tittat igenom ett antal recept. Avokado och skaldjur är ofta med, vilket jag förstår, både gott och nyttigt. Är allergisk så jag behöver lite tips om vad jag kan använda istället? Kerstin 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekner Posted June 19, 2019 Share Posted June 19, 2019 Allergier är vanliga i samband med inflammerat tarmsystem, att läka ut tarmen kan vara ett steg åt rätt håll. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nokenok Posted June 19, 2019 Share Posted June 19, 2019 Undvik vad du inte tål. Man måste inte äta avokado och skaldjur. Undvik mjöl, socker och fröoljor, även om du inte vet att du inte tål dem. Ät mycket animaliska produkter, de som du tycker om och tål. Använd naturliga fetter, mest animaliska, (ej margariner och fröoljor). Lycka till 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted June 19, 2019 Share Posted June 19, 2019 2 timmar sedan, Kerstin Edman sade: Hej! Jag är nybörjare och har tittat igenom ett antal recept. Avokado och skaldjur är ofta med, vilket jag förstår, både gott och nyttigt. Är allergisk så jag behöver lite tips om vad jag kan använda istället? Kerstin Då får du gå Hardcore, testa mycket ägg, fläskkött, biff, entrecote, karre, fet fisk, kyckling, smör, olivolja, cocosfett, samt alla grönsaker du tål.. gärna mycket grönsaker till maten. 2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted June 20, 2019 Share Posted June 20, 2019 Skippa grönsakerna då de inte innehåller några näringsämnen som du behöver. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts