HelgeK

En bra video om skillnader mellan olika fetter

Recommended Posts

Dr Gundry intervjuar Dr james Dinicolantonio om olika fetters egenskaper:  

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Intressant. Jag skulle dock hävda motsatsen till vad den här killen säger ang vilka fetter man ska välja. Dvs jag anser man ska välja smör, grädde kött framför växtoljor och fisk (därmed inte sagt att man behöver undvika dessa helt).

Anledningen är djupdykningar i den medicinska historien med antagandet att människans fysionomi inte ändrats och att vi därmed lider av samma sjukdomar idag som historiskt. Vi har bara satt andra namn på dom.

Kan det t.ex. vara så att det som förr kallades lepra, tuberkulos, syfylis, pellagra m.m. är det vi kallar cancer, hjärtkärlsjukdom, demens m.m.? Jag ser anledning att misstänka det när jag tittar på symptomen för lepra som beskrivs i boken nedan.

Och om så är fallet tror jag man ska undvika ett för högt intag av fleromättat fett, särskilt processat, då detta kan likna det oxiderade fett som finns i skämd fisk. Många läkare ansåg att fisk var en orsak till lepra på 1800-talet

https://archive.org/details/b21353359

• Gilla 1
  • Tack! 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser