Birgitta Höglund

Visst funkar LCHF även på oss lite äldre kvinnor

Recommended Posts

Tack för ditt uppmuntrande inlägg Birgitta. Jag tror att med envishet och att troget följa lågkolhydratlinjen kan de allra flesta bli friskare och slankare. Men det är ingen qvick-fix. Man får hålla ut och röra på sig. Promenad  o styrketräning passar i stort sett alla såvida man inte har ett handikapp som lägger hinder i vägen. Men de flesta kan anpassa träningen efter sin fömåga och öka på litet efterhand. Jag gillar Annika Dahlqvists lchf  koncept och är tacksam för din hälsoberättelse och fina recept som du ofta delar. Dina kokböcket är en skatt att ösa ur för riktig  inspirerande och god mat!

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Stort tack, kickilotta. Ja, min medfödda envishet har varit en stor hjälp på vägen och även vetgirigheten, som gjort att jag läst på otroligt mycket om kostens betydelse för hälsan.

Jag är inte utbildad kostrådgivare, men jag har på egen hand sett till att förkovra mig på området kost och hälsa i många år, det började redan efter min Fibromyalgidiagnos för 15 år sen. Då fick jag höra att jag inte skulle kunna bli bättre och att det inte gick att träna, men jag försökte ändå, trots att jag var rejält handikappad och gick med käpp.

Så min Slowfix har gett ett otroligt resultat, jag hoppas kunna inspirera många att följa samma väg. Jag blev själv inspirerad av Annika Dahlqvist, hennes tankar har varit ledord för mig hela tiden, jag är mycket tacsam att jag gick på hennes föreläsning för 10 år sen här i Östersund.

Snabba bantningsmetoder fungerar bara kortsiktigt, det har vi ju sett inte minst genom Biggest Loser, där de allra flesta går upp igen.

• Gilla 4
  • Tack! 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nytt inlägg på bloggen, fick rejäl skrivinspiration efter min långpromenad i blåsten och de tankar och frågor som kom på olika håll om snabba mirakelkurer igår :)