Popular Post Erich Herrmann Posted June 29, 2019 Popular Post Share Posted June 29, 2019 Hej, efter 6 veckor LCHF, utan alkohol och en startvikt på 115 kilo har jag nu tappat mer än 12 kilo. Är 178 cm, 55 år och man. Jag tog mig an den fantastiska 2-veckor,s utmaningen inklusive 16:8 fastan och kilona rasade under dessa 2 veckor. Kroppen och sinnet förändrades i snabb takt och efter fyra veckor LCHF beställde jag tid hos min husläkare för kontroll då jag kände mig något yr. Eftersom jag hade börjat med stavgång 2 ggr i veckan samtidigt som jag tar blodtrycksmedicin var det ett bra beslut. Blodtrycket var något för lågt och läkaren kunde justera min dosering av tabletterna och tog bort 1 av 3 mediciner ! Det togs blodprover och svaret jag fick efter 3 dagar var överväldigande för mig. Alla, verkligen alla värden hade förbättrats enormt jämfört med förra året,s undersökning då jag fortfarande vägde 115 kilo eller tidvis mer. Då fanns det alltid vin hemma och om jag ska vara ärlig så drack jag både ett par glas på vardagar och mer under helgerna. Inte bra ! Stoppade i mig all möjlig mat och tänkte inte så mycket på min figur. Under dessa 6 veckor med LCHF och en viktnedgång med över 12 kilo har jag satt stor fokus på att bevisa mig själv att det inte alls är svårt att förändra mitt leverne och ska förstås fortsätta på den vägen. Hade även varit 5 dagar på en resa till Italien under tiden och fuskat lite med vin och mat men kompenserade med 1 timmes träning varje dag under min vistelse. Det blev stopp på ketosen men jag kunde iaf hålla samma vikt som innan resan. I skrivande stund har jag knappt 2 kilo kvar för att ta mig under 100 kilo,s gränsen vilket var mitt första delmål och livet känns lättare på alla sätt, tro mig. Målvikten är 87 kilo och jag ska ge mig fanken på att fixa detta lätt. Det gäller att hålla fokusen och jag är glad över att behöver byta ut hela min klädgarderob så småningom. Nu kör vi vidare. Ha det så gott. 15 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Birgitta Höglund Posted June 29, 2019 Popular Post Share Posted June 29, 2019 Bra jobbat Just det här med att ta bort alkoholen i stort sett helt tror jag är nyckeln till framgång, jag har liknande erfarenhet av det. Ser många som kämpar med vikten, men inte att de skulle kunna tänka sig att ta bort vinet till maten, hemska tanke... 8 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts