Cyberknutte Posted July 4, 2019 Share Posted July 4, 2019 Jag är en helt frisk 46-åring som nu äntligen fått tag på en FreeStyle Libre sensor. Jag beställde bara för att jag tyckte att det var skoj att testa, har inga tecken på diabetes. Har käkat strikt och enligt 16:8 i ett par dygn innan jag satte på sensorn. Nu när jag kört i 2 dygn så ligger min kurva väldigt platt, min 4,7 och max 5,9 medel ca 5,2 mmol/L. Nu skulle jag vilja få till en spik för att se hur högt det går. Hur gör man det enklast? Jag testade att dra i mig 150 gram lösgodis och 2 dl apelsinjuice till lunch idag och då gick det upp till 12,2. Kan man få till en högre spik med något ännu onyttigare? // Andreas 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted July 4, 2019 Share Posted July 4, 2019 1 timme sedan, Cyberknutte sade: Jag är en helt frisk 46-åring som nu äntligen fått tag på en FreeStyle Libre sensor. Jag beställde bara för att jag tyckte att det var skoj att testa, har inga tecken på diabetes. Har käkat strikt och enligt 16:8 i ett par dygn innan jag satte på sensorn. Nu när jag kört i 2 dygn så ligger min kurva väldigt platt, min 4,7 och max 5,9 medel ca 5,2 mmol/L. Nu skulle jag vilja få till en spik för att se hur högt det går. Hur gör man det enklast? Jag testade att dra i mig 150 gram lösgodis och 2 dl apelsinjuice till lunch idag och då gick det upp till 12,2. Kan man få till en högre spik med något ännu onyttigare? // Andreas Känns i förstone som lite värdelösa experiment? Vad är det du vill testa? Om du vill ha ett tips om hur du maxar ditt blodsocker så är tipset dextrosol, uppslammat i vatten, så lite vatten som möjligt och så mycket dextrosol som möjligt, drick tills du inte klarar mer! Dvs Dextrosol är rent glukos, går rätt ut i blodet, vettiga personer undviker att dricka dextrosol. Iallafall, vid sk glukosbelastning där man kollar huruvida man är diabetiker/insulinresistens så drar man i sig exakt 75 gram dextrosol, så att det går att jämföra med andra personer. Oså skall blodsockret vara tillbaka till fastevärdet effter två timmar.. iallafall ligga inom normalintervallet, då är man inte diabetiker/insulinresistent/typ 2 diabetiker eller typ 1! 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted July 7, 2019 Share Posted July 7, 2019 Jag säger som Zepp varför göra något så dumt?! Roligare (intressantare) kan väl vara att testa lite olika livsmedel och se hur de ger olika utslag? 3 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts