Blogg-Postare Posted July 19, 2019 Share Posted July 19, 2019 Katy var aktiv, hon cyklade och rörde på sig mycket, men ändå var hon överviktig och hon förstod inte riktigt varför. Hon mådde bra, var inte trött och hade inga andra problem med sin hälsa, men hon ökade i vikt. Hon testade tvåveckorsutmaningen och nu, mindre än ett år senare, berättar hon för oss hur hon mår: Mejlet, översatt från engelska Jag har haft den mest fantastiska upplevelsen, jag har gått ner över 27 kilo och jag har hittat mig själv igen. I september 2018 körde jag ett cykellopp som min arbetsplats sponsrade, bara för att inse att all träning och alla kilometer jag la bakom mig inte fick mig att gå ner i vikt. Faktum är att jag gick upp ett kilo, blä. Efter cykelloppet och segerfesten var jag väldigt glad, men samtidigt funderade jag på vad jag gjorde för fel. Jag cyklade som en galning, var mycket aktiv med min ettåring och jag hade inga problem att gå en mil eller paddla runt sjön, men jag var överviktig, till och med fet, enligt tabellerna. Jag mådde bra och var sällan trött, men jag var sockerberoende. Jag förstod senare att processad mat med socker förstörde min kropp. Jag började med LCHF och tvåveckorsutmaningen, och jag höll mig till den och gick ner 4,5 kilo. Efter det gick viktnedgången långsammare, men stabilt, och nu ligger jag fyra kilo under min målvikt. Jag är 27 kilo lättare, jag mår fantastiskt och jag tränar varje dag. Jag upplever inte bara hälsovinster själv, jag ser dem i min familj… Jag älskar att cykla och att kunna ta mig den tiden är en kamp när jag har min nu tvååriga dotter att ta hand om, men att göra det gör mig till en bättre mamma, fru och chef. Jag kommer att fortsätta så här. Jag upplever inte bara hälsovinster själv, jag ser dem i min familj och att se hur min dotter beter sig olika beroende på vad hon får att äta har varit en ögonöppnare. Min hy har aldrig varit bättre, jag har kämpat med akne under hela mitt liv och min hy är kanske inte perfekt, men den är bättre än någonsin. Jag har så mycket i livet att vara tacksam för och att ha hittat den här livsstilen är ytterligare en anledning. Tack till er som skapat Diet Doctor, och alla anställda. Ni gör det lätt att få svar på frågorna jag haft under omställningen till mitt nya liv. Kommentar Hela teamet tackar för beröm, jag är glad att vi varit till hjälp. Tack för att du delar med dig! / Dr Andreas Eenfeldt Kom igång Vill du också gå ner i vikt och förbättra din hälsa? Anmäl dig till vår gratis tvåveckors LCHF-utmaning! Du kan också använda vår gratis guide LCHF för nybörjare. Om du vill underlätta maximalt rekommenderar vi vårt populära verktyg Diet Doctors veckomenyer – prova gratis en månad. Ingen reklam, ingen bindningstid. Mån Tis Ons Tor Fre Lör Sön Mer Guide: LCHF för nybörjare Guide: Gå ner i vikt Video om LCHF Hur du äter LCHF11:59En kort grundkurs i hur man sätter igång att äta LCHF. Leva LCHF med Caroline Smale07:30Hur kan livet se ut om du har LCHF som livsstil? Caroline Smale delar med sig av sin berättelse och om hur hon lever med LCHF i vardagen. Keto-kurs med dr Andreas Eenfeldt, del 108:02Vilka fördelar innebär ketos? Vad äter du på ketogen kost? Här är en informativ kurs med dr Andreas Eenfeldt. Är LCHF dåligt för träning? Svar på vanliga frågor02:45Kan man träna på LCHF-kost? Biverkningar av ketogen kost06:58Några vanliga biverkningar av ketogen kost – och hur du undviker dem. VIDEO: Jeffry Gerber - Why Low Carb and Other Common Questions (VAIL 2016)16:59 43:29Föreläsning med Monique Forslund från LCHF-Campingen i Säffle 2014. Monique Forslunds hemsida: www.lifezone.se De 5 vanligaste misstagen på LCHF08:57Är det svårt för dig att nå din målvikt, är du hungrig eller mår du inte bra? Se till att du undviker dessa misstag. Är LCHF dåligt för miljön? Svar på vanliga frågor07:09Är LCHF-kost skadlig för miljön? LCHF på rätt sätt – Eric Westman 314:09Intervju med Eric Westman, läkare och expert på LCHF-kost. Om grunderna för att äta LCHF och vad som är viktigt att tänka på när man sätter igång för att det ska gå så bra som möjligt. Hur LCHF fungerar – Mary Vernon32:11Intervju med läkaren Mary Vernon, en av världens mest erfarna på att behandla patienter med strikt LCHF-kost. Fat Head Directors Cut1:46:20 Vad är den främsta fördelen med LCHF? Svar på vanliga frågor02:52Vad är den främsta fördelen med att äta färre kolhydrater? 18:36Hur Martina Johansson blev "snygg, stark och frisk på högfettkost". Martina Johanssons blogg: http://www.highfatfitness.net Mer information om Ketonmätare: http://www.kostdoktorn.se/keton-och-blodsockermatare#1 Lite av allt? Svar på vanliga frågor05:44Är det inte bäst att helt enkelt äta balanserat och "lite av allt"? Så uppnår du en hälsosam livsstil med LCHF41:41 Undvik de konventionella kostråden45:06 Är mättat fett farligt? Svar på vanliga frågor07:29Behöver man akta sig för mättat fett? 27:34Intervju med professor Stephen Phinney, forskare, författare och brinnande LCHF-pionjär. Filmad oktober 2011. Att bli en fettbrännande maskin - Eric Westman 211:31Eric Westman reder ut begreppen fettförbränningsläge och kolhydratförbränningsläge. Hur får man mer energi genom en hög fettförbränning och hur mäter man den? Keto-kurs, del 208:37Hur fungerar ketogen kost? Vad äter du på ketogen kost? Därför blir vi tjocka1:12:26 Att lyckas hålla fast vid en ny livsstil17:25Dr Jen Unwin ger dig sina bästa tips om hur man lyckas hålla fast vid en livsstilsförändring och vad du kan göra om du trillar dit. En hälsosam LCHF-livsstil46:42Hur ska du lägga upp LCHF eller ketogen kost för att maximera dina framgångar? Hur mycket fett, protein och kolhydrater ska man äta? Viktnedgång Ketokurs med Andreas Eenfeldt (del 7)06:24Keto för nybörjare med dr Andreas Eenfeldt. Hur går du ner i vikt på ketogen kost? Vinsterna med en 7-dagarsfasta03:34 Orsaken till fetma38:45 48:22Tommy Runesson föreläser om sin enorma viktresa med LCHF och vilka lärdomar han fått med sig på vägen. Inspiration och kunskap även om du vill gå ner mindre än hälften av din kroppsvikt! Följ Tommy Runesson på hans blogg: http://tommytappar.se Minus 90 kilo och en hälsoresa för familjen15:05Larry Diamond har transformerat sitt liv och gått ner 57 kg med LCHF. I den här intervjun delar han med sig av sina insikter från resan. VIDEO: Jeffry Gerber - Why Low Carb and Other Common Questions (VAIL 2016)16:59 Problemet med socker50:01Är det fett eller socker som är orsaken till de aldrig tidigare skådade epidemierna av fetma, typ 2-diabetes och metabol sjukdom? Handlar inte vikten bara om kalorier? Svar på vanliga frågor03:14Handlar viktnedgång bara om att äta färre kalorier än man gör sig av med? Att motivera till livsstilsförändringar51:45Hur kan du hjälpa och motivera personer att börja med och hålla fast vid LCHF? Hur man går ner 110 kilo utan hunger31:06 14:39 Hjärtattacken blev ett uppvaknande07:11Efter hustruns hjärtattack letade Chris Pattinson efter ett sätt att hålla det hela i schack med kost och livsstil. Och på vägen förbättrade han sin egen hälsa. Därför är mer protein bättre15:17Dr Ted Naiman tror att mer protein är bättre och han rekommenderar ett högre intag. Intervju med Jason Fung45:20 De 5 vanligaste misstagen på LCHF08:57Är det svårt för dig att nå din målvikt, är du hungrig eller mår du inte bra? Se till att du undviker dessa misstag. Vem har rätt om LCHF?45:50Dr Andreas Eenfeldt berättar om vad moderna studier säger om lågkolhydratkost, fetma och diabetes. 46:13 En global matrevolution48:15 45 kilo borta utan kaloriräkning24:12 LCHF på rätt sätt – Eric Westman 314:09Intervju med Eric Westman, läkare och expert på LCHF-kost. Om grunderna för att äta LCHF och vad som är viktigt att tänka på när man sätter igång för att det ska gå så bra som möjligt. Att hjälpa folk till bättre hälsa15:44Dawn var sjuk och överviktig men sen hittade hon LCHF... och det förändrade hennes liv. Hur LCHF fungerar – Mary Vernon32:11Intervju med läkaren Mary Vernon, en av världens mest erfarna på att behandla patienter med strikt LCHF-kost. Keto är den enda kost som har fungerat19:23Kristie Sullivan skriver inspirerande inlägg för Diet Doctor och har även en fantastisk historia att berätta. Att förstå och behandla typ-2 diabetes59:44Dr Jason Fung föreläser om diabetes för en grupp läkare. Stöd Diet Doctor Vill du ge ditt stöd till Diet Doctor och få tillgång till bonusmaterial? Ta en titt på vårt medlemskap. Gratis provmånad Fler framgångshistorier Ta del av nära 800 framgångshistorier. En prisbelönt pajbagares framgångar med LCHF Så blev Barbara av med sina envisa klimakteriekilon "Jag gör saker nu som jag aldrig tidigare ens drömt om" Vill du också inspirera? Har du en framgångshistoria att dela med dig av? Det är ett effektivt sätt att inspirera andra till att förändra sina liv. Mejla din historia till annika@dietdoctor.com. Före- och efterbilder är bra för att göra din historia konkret och extra inspirerande för andra. Berätta om det är OK att dela ditt namn och bild eller om du vill vara anonym. Tipsa också gärna om du har en blogg eller Instagram eller liknande för läsare att följa. Inlägget Katys hälsovinster med LCHF dök först upp på Diet Doctor. Visa hela artikeln Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts