Jump to content

Huden!

Linen

Recommended Posts

Jag har ju käkat Lchf sen December 2012 och min fråga är om huden orkar hänga med och mest orolig är man ju att det blir hängande,,jag har 30kilos övervikt och går ner i snitt 0.5-1kg beroende hur strikt jag är.Någon som har erfarenhet och vill dela till mig??

Tacksam för svar Linen :wacko:

Jag har tappat 45 kg på 10 månader och trots att jag är också lastgammal, hänger huden betydligt mindre än vad jag trodde den skulle göra. Egentligen hänger huden knappt alls. Min viktnegångstakt är ungefär som din, men jag vågar nog påstå att alla vi har olika individuella förutsättningar. Generna spelar nog in... i min släkt är vi rätt så släthudade även som gamla. Sedan har vi åldern..., ju yngre, desto mer töjförmån och bättre chans till återgång. "Kostymanpassningen" lär också pågå ett par år efter viktstabilisering.

Kanske någon som redan kommit i mål, skulle kunna berätta mer... jag är en bit ifrån. 

• Like 1

Eftersom jag har väldigt mycket överskottshud så kan jag bara trösta dig med att oavsett om man får häng-hud så kan man se helt ok ut. Med kläderna på :D

Utan kläder är väl lite väl spännande för de flesta, men det struntar jag i ;) det är väl ändå en jättevinst om man lyckas gå ner så mycket att det hänger lite här och där.

• Like 2

Jag har tappat 45 kg på 10 månader och trots att jag är också lastgammal, hänger huden betydligt mindre än vad jag trodde den skulle göra. Egentligen hänger huden knappt alls. Min viktnegångstakt är ungefär som din, men jag vågar nog påstå att alla vi har olika individuella förutsättningar. Generna spelar nog in... i min släkt är vi rätt så släthudade även som gamla. Sedan har vi åldern..., ju yngre, desto mer töjförmån och bättre chans till återgång. "Kostymanpassningen" lär också pågå ett par år efter viktstabilisering.

Kanske någon som redan kommit i mål, skulle kunna berätta mer... jag är en bit ifrån. 

Tillhör släthudsfamiljen jag med ;) Tack det värmde

Jag har gått ner 62kg på ett år och har totalt sen högsta vikt gått ner nästan 100kg. Jag känner mig smal och vacker med kläderna på. Utan kläder ser jag ut som en 90-åring. Kan glidflyga tre mil på mina "bat wings". :-D Hoppas kunna få råd att operera bort en hel del både här och där... Men får jag inte det så är det lugnt ändå. Jag mår bra och har ork, det är det viktigaste!