Jump to content

Ingen matlust

Fredde

Recommended Posts

Hej! 

Är ny här och har ngn fråga att ställa. Började med att fasta i cirka tre dagar för två veckor sedan. Sedan började jag äta efter strikt LCHF. Har sedan dess bara behövt äta en gång per dag för att jag känt mig så mätt. Har massor av energi och mår fint. De senaste 2 dagarna har jag knappt kunnat äta någonting, för bara tanken av äta av den feta maten gör att jag inte känner mig hungrig.

Vet inte riktigt vad jag ska göra, känns som att jag behöver få i mig någonting iaf. Jag mår som sagt fint och rasar i vikt. Enligt ketostix har jag näst högsta utslag för ketoner. Någon som har ngt tips?

Må väl /Fredde

• Like 4

38 minuter sedan, Fredde sade:

Hej! 

Är ny här och har ngn fråga att ställa. Började med att fasta i cirka tre dagar för två veckor sedan. Sedan började jag äta efter strikt LCHF. Har sedan dess bara behövt äta en gång per dag för att jag känt mig så mätt. Har massor av energi och mår fint. De senaste 2 dagarna har jag knappt kunnat äta någonting, för bara tanken av äta av den feta maten gör att jag inte känner mig hungrig.

Vet inte riktigt vad jag ska göra, känns som att jag behöver få i mig någonting iaf. Jag mår som sagt fint och rasar i vikt. Enligt ketostix har jag näst högsta utslag för ketoner. Någon som har ngt tips?

Må väl /Fredde

Chill off, det löser sig själv med tiden.

12 minuter sedan, Fredde sade:

Åker till Mallorca imorgon och det lär ju bli billigt för mig där när jag inte äter 😂

Se bara upp för flytande kolhydrater! För att inte tala om all mat som blir LCHF efter man druckit dem, som Peter B brukar säga..! ;)

• Haha 3

On 2019-08-03 at 09:45, Fredde sade:

Ok, då bekymrar jag mig inte om det. Började med ca 20 kg övervikt, gått ner 8 kg nu på två veckor.

Om du nu har rasat ca 4 kg/vecka, så tror jag inte att de sista kilona kommer gå i samma takt. En annan sak att se upp för längre fram är ev överflödig hud. Min förhoppning är dock att 2-3 av 8 första kilona är vatten.

• Like 3

On 2019-08-02 at 12:30, Fredde sade:

Hej! 

Må väl /Fredde

Min amatörmässiga diagnos är att du lider utav det ovanliga syndromet som går under benämningen "Metabolt frisk"?

Det har sina biverkningar, när man fastar och går direkt på strikt LCHF!

Dvs det finns risk för att man går ner i vikt, man orkar inte äta lika ofta/lika mycket.

Så då skall jag sia lite om framtiden men först spekulera i om vd det handlar om.

Fasta och sen strikt LCHF ger en helt ny homeostas som kroppen inte är van vid.. som du inte är van vid, det blir nya signaler att tyda.

Såå.. om man inte fastar längre så har du rätt, man borde iallafall peta i sig lite protein och andra näringsämnen, typ bladiga grönsaker.

Oså hoppar jag till framtidsiandet, det kommer att slita till sig rätt snart, när väl kroppen och knoppen vant sig vid den nya homeostasen/de nya signalerna om hunger och aptitreglering.

Iallafall så blir du förr eller senare tvungen att leva ett socialt liv.. dvs äta lite samma som omgivningen!

• Like 1
  • Thanks 1