Thinker Posted August 4, 2019 Share Posted August 4, 2019 Råkade se detta på Aftonbladet. Är inte det lite fult gjort ? Men vad kan man vänta sig ? https://viktklubb.aftonbladet.se/kampanj/artikel/32504668?refpartner=aftonbladet_viktklubb_3.2504668&utm_source=mittspalt&utm_medium=aftonbladet&utm_campaign=case 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted August 4, 2019 Share Posted August 4, 2019 Ja, hur var det; han har ägnat livet åt att leta efter behandlingar mot övervikt och fetma som verkligen kan fungera - men inte hittat dem, såvitt jag vet. Men en del av hans råd kan jag väl hålla med om. Kan väl funka ibland. Hålla någon koll på vad man äter. Hålla någon koll på att man blir smalare. Grönsaker är gott. Undvik fettsnålt (det är jag som säger det) för det blir man tjock av, åtminstone jag. Läs innehållsförteckningar, men undvik dem helst (jag!). Gå inte på myterna om kalorier och fettsnålt (ja, det är jag igen). Ha en strategi för fester och uteätande. Drick inte kalorier; ja det håller jag fullständigt med om. Nej, kostdoktor vill jag inte kalla honom. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Jansson Posted August 4, 2019 Share Posted August 4, 2019 En en misslyckad skojare,,,,http://www.lakartidningen.se/Functions/OldArticleView.aspx?articleId=16074 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thinker Posted August 4, 2019 Author Share Posted August 4, 2019 Andreas har blivit känd med namnet Kostdoktorn och nu försöker den skojaren Rössner ta över namnet. Jag hoppas att ingen tror att han är den kostdoktorn, som vi känner som Andreas Eenfelt. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted August 5, 2019 Share Posted August 5, 2019 7 timmar sedan, Thinker sade: Andreas har blivit känd med namnet Kostdoktorn och nu försöker den skojaren Rössner ta över namnet. Vi har haft denna diskussion uppe flera gånger och vad jag förstått är det inte Hr. R själv som valt detta epitet utan Aftonbladet. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Birgitta Höglund Posted August 5, 2019 Share Posted August 5, 2019 En liten anekdot om denna "Kostdoktor". När han själv inte kunnat hålla vikten har han kört med Nutrilett, har jag fått höra av en som jobbat med honom. Så hans råd funkar tydligen inte så bra, eller också lever han inte som han lär 6 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thinker Posted August 5, 2019 Author Share Posted August 5, 2019 3 timmar sedan, MariaF sade: Vi har haft denna diskussion uppe flera gånger och vad jag förstått är det inte Hr. R själv som valt detta epitet utan Aftonbladet. Aha.. Jag läser inte här så mycket nu för tiden och inte heller aftonbladet. Scrollade runt en del och hittade inget om det, därav min post. Då kan man ju deleta hela tråden, så slipper det ligga dubletter å skräpa Tack för responsen iaf /Magnus 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Jansson Posted August 6, 2019 Share Posted August 6, 2019 Gör nog inget om detta kommer upp ibland,,,, 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted August 6, 2019 Share Posted August 6, 2019 Det är helt OK att ta upp gamla ämnen. Om samma sak dyker upp flera gånger i veckan kan det kanske bli lite tjatigt. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts