Thinker

Är inte detta lite fult ?

Recommended Posts

Ja, hur var det; han har ägnat livet åt att leta efter behandlingar mot övervikt och fetma som verkligen kan fungera - men inte hittat dem, såvitt jag vet.

Men en del av hans råd kan jag väl hålla med om. Kan väl funka ibland. Hålla någon koll på vad man äter. Hålla någon koll på att man blir smalare. Grönsaker är gott. Undvik fettsnålt (det är jag som säger det) för det blir man tjock av, åtminstone jag. Läs innehållsförteckningar, men undvik dem helst (jag!). Gå inte på myterna om kalorier och fettsnålt (ja, det är jag igen). Ha en strategi för fester och uteätande. Drick inte kalorier; ja det håller jag fullständigt med om.

Nej, kostdoktor vill jag inte kalla honom. 

• Gilla 4
  • Tack! 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Andreas har blivit känd med namnet Kostdoktorn och nu försöker den skojaren Rössner ta över namnet.
Jag hoppas att ingen tror att han är den kostdoktorn, som vi känner som Andreas Eenfelt.

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
7 timmar sedan, Thinker sade:

Andreas har blivit känd med namnet Kostdoktorn och nu försöker den skojaren Rössner ta över namnet.

Vi har haft denna diskussion uppe flera gånger och vad jag förstått är det inte Hr. R själv som valt detta epitet utan Aftonbladet.

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
3 timmar sedan, MariaF sade:

Vi har haft denna diskussion uppe flera gånger och vad jag förstått är det inte Hr. R själv som valt detta epitet utan Aftonbladet.

Aha.. Jag läser inte här så mycket nu för tiden och inte heller aftonbladet.
Scrollade runt en del och hittade inget om det, därav min post.
Då kan man ju deleta hela tråden, så slipper det ligga dubletter å skräpa :)
Tack för responsen iaf :)

/Magnus

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är helt OK att ta upp gamla ämnen. :) Om samma sak dyker upp flera gånger i veckan kan det kanske bli lite tjatigt. 😉

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

'viktklubb startades 2003. Det kan förklara varför de tar upp sedan länge bemöta ståndpunkter. De väljer att inte ta upp forskningens framsteg vad det gäller insulinresistens och typ 2 diabetes. Så viktklubbs-medlemarna får nöja sig med omodern forskning. De missar forskning av bland annat professor Robert Lustig, och professor David Ludwig. Viktklubb nöjer sig med förlegad forskning, och missar den forskning som Diet Doc använder sig av , och som modern forskning visar att den ger bättre resultat vad det gäller både hälsa och vikt.

• Gilla 3
  • Tack! 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg