Jump to content

P-glukos.

Saara

Recommended Posts

Hej. Jag har kört lchf innan men vid just denna period har jag kämpat i ca 3 månader. Befinner mig i ketos.

Min fråga gäller angående P- glukos ( blodsocker) jag har inte diabetes. 

Men tänkte att det skulle vara kul att ha lite egen statistik på mina värden. Har tillgång till mätare då jag är kommun sjuksköterska. Jag har i min utbildning fått till mig att det är mycket ovanligt för icke diebetiker att ligga på under 4 mmol i p-glukos. Vid mina teater hamnar jag ofta under 3 mmol. Så börjar bli lite orolig.. mår väl, har bra energi och så Men ville så vad ni tror. 

• Like 2

41 minuter sedan, Saara sade:

Hej. Jag har kört lchf innan men vid just denna period har jag kämpat i ca 3 månader. Befinner mig i ketos.

Min fråga gäller angående P- glukos ( blodsocker) jag har inte diabetes. 

Men tänkte att det skulle vara kul att ha lite egen statistik på mina värden. Har tillgång till mätare då jag är kommun sjuksköterska. Jag har i min utbildning fått till mig att det är mycket ovanligt för icke diebetiker att ligga på under 4 mmol i p-glukos. Vid mina teater hamnar jag ofta under 3 mmol. Så börjar bli lite orolig.. mår väl, har bra energi och så Men ville så vad ni tror. 

Du har kunskapen, utbildningen och tillgång till blodsockermätare och får löjligt låga värden på blodsocker!

Oså på det så mår du iallafall hyfsat bra?

Oså käkar du LCHF!

Vi får ta och reda ut det där du och jag!

Iallafall så varierar fastesockret rätt mycket, på LCHF efter lite längre tid så tenderar det ofta att stiga lite, ofta 5-6.. iomed att det inte längre går åt så mycket glukos.

Oså finns det de som kör jävligt strikt LCHF, dvs nästan zero carbs, då brukar fastesockret hur som helst hamna inom 4-6 hur som helst!

Oså finns det diabetiker som mäter fastesocker ner mot 3,5 utan att må dåligt, men de är då oftast LCHare eller vältränade/fysiskt aktiva!