Jump to content

sköldkörteln

elisabeth62

Recommended Posts

Jag har sedan 2 veckor tillbaka lagt om min kost helt från kolhydrater+fibrer till lchfkost. Har senaste året lagt på mig 5-6kg för mycket då mina levnadsvanor förändrats och mina 10km raska promenader varje dag åsidosatts.

Jag är otroligt glad och inspireras varje dag av att kunna äta allt detta smör och grädde som jag alltid valt bort under alla år och istället valt bl a Becel och magrare alternativ till vispgrädden. Om Becelmargarinet var upphovet till min tumör i bröstet för 7 år sedan , får jag aldrig veta! MEN nu undrar jag, efter att ha fått en svullnad(sen 4 dagar tillbaka) på höger sida på sköldkörteln på halsen om det kan vara orsaken till min tvära förändring av kosten!Det är en ca. 2cm stor öm kula.....

.......min granne är fysioterapeut och väldigt kunnig i det mesta som gäller hur kroppen fungerar och han tror att den direkta omställningen av kosten kan visa sig på det här sättet.....!?

Nja, det tror jag inte. Om det är sköldkörteln kan det vara en cysta, de kan komma plötsligt och vara ömma. Du får gå till doktorn, så får hen klämma på den och skicka dig på ultraljud. Eller så är det en lymfkörtel.

Din viktuppgång kan indikera att din sköldkörtel håller på att balla ur.

Vilka samband menar fysioterapeuten att det skulle kunna vara? Fysioterapeut, det är väl sjukgymnast?