LillaRundaBarnmorskan

Tänker jag rätt

Recommended Posts

Ser detta rätt ut? Är ny, experimenterar och läser massor. Tror jag äter strikt och dricker mängder med vatten. Trro jag är i ketos, smakar död bäver i munnen och kissar floder ( kan ju vara allt vatten). Har ketostiks, enligt dom är jag nog i ketos i alla fall i morse. Vet dom är inte helt tillförlitliga, men har inget annat att tillgå. 

Screenshot_20190821_134312_com.sillens.shapeupclub.jpg

Screenshot_20190821_134338_com.sillens.shapeupclub.jpg

Screenshot_20190821_134327_com.sillens.shapeupclub.jpg

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Dricker man massor så kissar man massor. 😉

Du är säkert i Ketos ...du äter väldigt få kalorier (vilket kan vara tveksamt i längden)  så rimligtvis är din fettkonsumtion högre än den ser ut på graferna (du "äter" också av din interna fettförråd").

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om allt känns bra ...fortsätt som du gör. Men framförallt om du  ofta är hungrig kan det vara värt att titta över vad och hur mycket du äter. :)

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

HärligT! :) Fortsätt som du börjat!

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
3 timmar sedan, LillaRundaBarnmorskan sade:

Ok, så hur ska jag tänka om? 

Vet inte om du behöver tänka om i nutid?

Iallafall som Peter pepåkar, kalorierna totalt är väldans låga.. påminner mer om bantning?

Oså skall jag slå ett slag för att protein (aminosyror) är din konstant i födan, dvs minimum 0,8-1,0 per din normalvikt för din längd/ditt kön och din aktivitetsnivå/din stressfaktor för din yrkesutövning!

Dvs jag läser nästan dagligdags om hur barnmorskor är ett av våra mest underbemannade och stressade delar av vårt samhälle!

Hur som helst. till de där 1249 Kcal skall du oxå räkna de kilon du förlorar i form av eget kroppsfett, (cirka 7000 Kcal per kilo) då kan det tänkas att din kropp förbrukar cirka 1800-2000 Kcal per dag.?

Dvs kör på iallafall i tre månader, håll upp ditt proteinintag för din längd och kön.. iallafall på minimum!

Alla andra macronutrienter  får lov att variera under denna period,, dvs Kcalorierna intagna via munnen.

Oså skall du även tänka på micronutrieneter samt spårämnen/mineraler/vitaminer.

Dvs enklast är att basera sin kost på animaliska livsmedel och bladiga grönsaker!

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fortsätt som du gör, men ät lite större portioner bara, så att du inte hamnar i nån svält om några månader. Det sägs (av de som räknar kalorier) att kalorierna ska ligga runt 1600-1800 kcal beroende på. 

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg