Aberakada Posted August 27, 2019 Share Posted August 27, 2019 Hej! Jag började med LCHF för ca 3 veckor sedan. Började med låg nivå ca 20g kolhydrater. Ätit 3 mål om dagen med varierande kost och tar kaffe på morgonen med mct och ghee. Efter några dagar så började en klump i halsen komma från och till. Efter 1.5 veckor så har jag haft den konstans och det blir bara värre. Har sökt runt på nätet men hittar inget tydligt om detta. Någon som vet vad detta kan vara? Är i bra fysisk form och har inga sjukdomar sedan tidigare. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted August 27, 2019 Share Posted August 27, 2019 Tycker du ska söka läkare om det känns störande och blir sämre ... Det behöver inte ha någonting med LCHF att göra. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cleppa Posted August 27, 2019 Share Posted August 27, 2019 Jag fick i början något som jag upplevde som ett lock i halsen men det gick bort efter ett tag.... Vet inte vad det var eller varför... 3 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ulf Posted August 27, 2019 Share Posted August 27, 2019 Kan det möjligtvis vara reflux? Jag kan få lite halsbränna av för mycket kokosolja. Vet inte om mct-olja kan ha samma effekt. I så fall kan du minska på kokosolja/mct till irritationen i matstrupen lagt dig. Börja för guds skull inte att äta protonpumpshämmare, Omeprazol o annat skit, då reflux i allra flesta fall beror på för lite magsyra. Ta då istället syra som tillskott, t ex Probioplex. Jag vart av med min reflux o ”klum i halsen” av syra som tillskott. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DRAKULLA Posted August 28, 2019 Share Posted August 28, 2019 Jag får känningar i halsen(klump) av lite större mängd kokosmjöl, får hosta och det känns svullet. Känner även av en större mängd kokokolja ibland, t.ex. en hel matsked i ett svep. Jag kollade även upp ev. struma som kan visa sådana symptom men det visade negativt på prov för min del. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aberakada Posted August 28, 2019 Author Share Posted August 28, 2019 Tack för svaren. Har plockar bort kaffen med fett och ska se hur jag mår om några dagar. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted August 28, 2019 Share Posted August 28, 2019 12 timmar sedan, Ulf sade: Ta då istället syra som tillskott, t ex Probioplex. "Probioplex" är baciller för tarmen, HCl (syra) heter "Digest". 4 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Lindquist Posted March 23, 2021 Share Posted March 23, 2021 Klump i halsen orsakas av ett diafragmabråck Och brist på kalcium och magnesium Ta lite havssalt under tungan å låt smälta. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Lindquist Posted March 23, 2021 Share Posted March 23, 2021 Sura uppstötningar och halsbränna orsakas av för lite magsyra. Köp HCL saltsyra tabletter. Blodgrupp A, B, AB har låg magsyra Blodgrupp 0 har för mycket magsyra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts