Aberakada

Klump i halsen

Recommended Posts

Hej!

Jag började med LCHF för ca 3 veckor sedan. Började med låg nivå ca 20g kolhydrater. Ätit 3 mål om dagen med varierande kost och tar kaffe på morgonen med mct och ghee. Efter några dagar så började en klump i halsen komma från och till. Efter 1.5 veckor så har jag haft den konstans och det blir bara värre. 

Har sökt runt på  nätet men hittar inget tydligt om detta.

Någon som vet vad detta kan vara? Är i bra fysisk form och har inga sjukdomar sedan tidigare. 

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tycker du ska söka läkare om det känns störande och blir sämre ... Det behöver inte ha någonting med LCHF att göra.

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag fick i början något som jag upplevde som ett lock i halsen men det gick bort efter ett tag.... Vet inte vad det var eller varför...

• Gilla 3
  • Förvirrad 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan det möjligtvis vara reflux? Jag kan få lite halsbränna av för mycket kokosolja. Vet inte om mct-olja kan ha samma effekt. I så fall kan du minska på kokosolja/mct till irritationen i matstrupen lagt dig. Börja för guds skull inte att äta protonpumpshämmare, Omeprazol o annat skit, då reflux i allra flesta fall beror på för lite magsyra. Ta då istället syra som tillskott, t ex Probioplex. Jag vart av med min reflux o ”klum i halsen” av syra som tillskott. 

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Magnesium brist ökar krampbenägenheten, så varför inte prova att inta ett tillskott med magnesium och kalcium? Det finns i alla hälsokostbutikerna.Men man kan också besöka en läkare, om inte annat om detta råd inte ger resultat. 

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag får känningar i halsen(klump) av lite större mängd kokosmjöl, får hosta och det känns svullet. Känner även av en större mängd kokokolja ibland, t.ex. en hel matsked i ett svep.

Jag kollade även upp ev. struma som kan visa sådana symptom men det visade negativt på prov för min del.

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för svaren. 

Har plockar bort kaffen med fett och ska se hur jag mår om några dagar. 

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
12 timmar sedan, Ulf sade:

Ta då istället syra som tillskott, t ex Probioplex.

"Probioplex" är baciller för tarmen, HCl (syra) heter "Digest". 

• Gilla 5
  • Tack! 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg