Jump to content

Vispgrädde

Hawal yousef

Recommended Posts

12 minuter sedan, Hawal yousef sade:

Det är svårt äta mat efter kl 21 :00 .

I keto eller LCHF får man inte äta mycket protein äta mer fett istället 

Ät tidigare än 21 då så du inte är hungrig då.

Nej det har du rätt i, man ska inte äta för mycket protein, men inte för lite heller! Ett bra riktmärke är att äta ungefär så många gram protein som den vikt du vill väga. Jag tror (och hoppas!) att du inte vill väga så lite som 40 kg!!

Vill du väga 65 kg ska du äta ca 65 g protein, vilket motsvarar ungefär 325 g kött. Sen dubbla mängden fett på det, eller tills du är mätt, alltså ungefär 130 g fett. Kolhydrater(grönsaker) till önskad kolhydratnivå beroende på vad du vill och önskar med kosten.

• Like 2
  • Thanks 1

10 timmar sedan, Hawal yousef sade:

Hej

Den nästan två veckor har börjat med keto . Får jag dricka vispgrädde på kvällen när käns är hungrig. 

Och ska räka  ca 200g kött eller kyckling per Dag. 

Mvh

Hawal yousef 

Välkommen till detta forum som mest troligt kommer att förändra hur du tänker?

Först o främst, du får lov att dricka grädde på kvällen om du känner dig hungrig.. om du bara inser att du mest troligt ätit för lite tidigare under dagen?!

Du skall räkna minimum 0,8-1,0 gram protein per dag och kilo för din längd och normalvikt!

Oså till innehåll av protein/aminosyror i kött/kyckling, räkna cirka 20-25% protein i kött/kyckling/fisk/skaldjur!

Du är lika lång som mig, så du borde äta cirka minimum 300 gram kött/fisk/kyckling per dag i snitt!

Jag förutsätter att du varierar dig?

Oandrasidan.. minimum är sällan det samma som optimalt, räkna då i stället 1,5 gram per kilo normalvikt för din längd.. dvs 450 gram kött/fisk/kyckling.. för optimal proteinsyntes/muskelbevarande/protein är extra satiety!

• Like 1