Jump to content

Förstoppad!!

Linen

Recommended Posts

Hej! Jag har insett jag varit förstoppad utan jag knappt märkt det själv.Men magen har varit svullen och allmänt gravidtyp :( Nu har jag åtgärdat detta och det känns mycket bättre.Min fråga är!! Hur förebygger jag detta på bästa sätt ?? enkla tips??

Du är inte rädd för fett i maten och dricker mycket vatten :rolleyes:

Sen behöver det inte vara så att man är förstoppad om det tar längre tid mellan toabesöken

Kom ihåg att det blir betydligt mindre mängder i tarmen när alla onödiga fibrer som bara tar plats inte längre finns där

• Like 1

Det kan uppenbart vara olika - själv fick jag sätta in förebyggande drygt 3 veckor efter att jag börjat med strikt lchf.
Det ordnar sej kanske när jag är mer van och gör det inte det så är det inga problem med att pilla i sej lite ofarliga frön några ggr per vecka.

Ska jämföras med hur livet på toa såg ut innan jag började med lchf.. min tillvaro styrdes efter hur mycket jag fick springa på toa med min racermage och om jag hade något stoppande - typ Immodium som jag till slut åt på vardaglig förebyggande basis... hur nyttigt kan det ha varit tro <_< ?

• Like 1

För mig fungerar kokosfett och psyllumfrön utmärkt. Lägger alltid i en tesked kokosfett i morgonkaffet och det sätter verkligen igång magen.

Du är inte laktosintolerant? min mage blir alltid svullen När Jag äter mjölkprodukter.

Vet att dom flesta föreslår att öka på fettet eller att ha en matsked cocosfett i kaffet, men för mig har det inte hjälpt. Även om jag "överdoserat" med cocosfett. Det har inte haft någon effekt. Äter i nuläget ca 80E%-85E% fett/dag. Apotekets magnesium tuggtabletter är faktiskt effektiva som Helena skriver om och även att ta några matskedar psylliumfrön på morgonen. Dock går jag ändå och gör nummer 2 bara 1-2 ggr/veckan!