Jennypenny Posted December 27, 2012 Share Posted December 27, 2012 Jag undrar varför jag alltid börjar frysa när jag ätit? Blir som en isbit om händer, fötter och näsa. Får ta på mig underställ, mysoverall + extra hoodtröja. Nu har jag fuskat lite men blir så här när jag äter strikt LCHF med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted December 27, 2012 Share Posted December 27, 2012 Du menar det inte var så innan LCHF? Generellt så dar sig mycket blod till magen när maten ska brytas ned. Det gör att fötter och händer blir kallare. Kanske behövs ännu mer blod vid LCHF kost? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fru Hå Posted December 27, 2012 Share Posted December 27, 2012 Jag har samma problem vid LCHF kost, aldrig under "fuskperioder" (jul & semester). Synd, är verkligen inte välmående och behag att nästan behöva grilla tårna i kaminen, och det utan att det hjälper nämnvärt, efter måltid för att inte ha frossa. Funderar på om det kanske vore bättre att äta smått och oftare så det blir mindre för magen att ta hand om åtgången. Skall testa det efter julfusket. "Skönt" att höra att jag inte är ensam om problemet iaf. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Penny Posted January 1, 2013 Share Posted January 1, 2013 Om jag äter för lite fett, fryser jag, Pröva att äta mer kokosfett, det gör mig varm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts