Gusten

Tre månader - minus 10kg idag

Recommended Posts

Drack de sista klunkarna öl på midsommarlunchen i år och de sista potatisarna därtill. Därefter har jag under hela sommaren kört strikt LCHF med mycket få avsteg samt återupptagit regelbunden exercis med cirka 6-9km intensiv stavgång (pumpstavar) i skog och mark 4-5 ggr/veckan.

Inte helt säker på vad min ingångsvikt var, men jag vet med säkerhet att jag låg på 104.7kg någon gång i vintras och har sannolikt legat högre. Imorse landade vågen på 94.7kg. Jag är en 57-årig man, 188cm lång som tidigare i livet var smal och i mycket god form. Oregelbunden livsstil och svaghet för god mat och dryck ställde sedan till det en smula - äter blodtrycksmediciner sedan 2 år tillbaka. Målet är att kunna sluta med det.

LCHF fungerar. Recepten här på sidan är utmärkta. Jag ger magen en skjuts ibland med katrinplommonjuice eller 1-2 skivor riktigt grovt knäckebröd till frukosten. Unnar mig dyrare italienskt mineralvatten i riklig mängd samt har inte nämnvärt dragit ner på rödvinet eller någon whisky då och då. En god cigarr då och då blir man inte heller tjock av. Syndade med en liten skål god glass i helgen. Löpningen går bättre och bättre - skall ner under 1h på milen till våren.

Skall ner under 90 kg och sedan diskutera idealnivån med läkaren. Men 15kgs minskning är inom räckhåll.

Lycka till alla. Enjoy life and Just Do It.

• Gilla 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Heja Gusten !!

En liten påminnelse. Tänk på att inte motionera i för högt tempo bara, enligt MAF (https://philmaffetone.com/) är det idealt att ligga på en puls av max 180 minus ålder för att fortsätta bränna fett och inte gå över till glykogennedbrytning /sockerdrift. 

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser