Jump to content

Vacciner

patrix

Recommended Posts

Med anledning av detta och vaccinskandaler som varit genom åren, kopplingar med autism och plötslig spädbarnsdöd m.m.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/pojkar-ska-fa-borja-vaccineras-mot-hpv

Kan någon visa mig en korrekt genomförd dubbelblindstudie gällande något vaccin? Jag menar alltså en studie där man jämför med t.ex. injicering av destillerat vatten. Inte studier där man jämför med andra vacciner eller preparat där man har "neutraliserat" den verksamma substansen i vaccinet. Då framgår ju inte vilka problem övriga ingredienser har.

Sen skulle jag också vilja få se någon studie där man jämför faktisk sjukdomsincidens gentemot ej vaccinerade beträffande den sjukdom vaccinet sägs förebygga. Att räkna "antikroppar" i mikroskop, vilket är den nuvarande metoden för att avgöra om ett vaccin är "effektivt", säger faktiskt ingenting om detta.

Innan jag fått se ovan så sluter jag mig till att vi inte har en aning om huruvida vacciner är effektiva. Dock vet vi att allvarliga biverkningar förekommer.

• Like 4

On 9/18/2019 at 10:56 AM, patrix said:

Med anledning av detta och vaccinskandaler som varit genom åren, kopplingar med autism och plötslig spädbarnsdöd m.m.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/pojkar-ska-fa-borja-vaccineras-mot-hpv

Kan någon visa mig en korrekt genomförd dubbelblindstudie gällande något vaccin? Jag menar alltså en studie där man jämför med t.ex. injicering av destillerat vatten. Inte studier där man jämför med andra vacciner eller preparat där man har "neutraliserat" den verksamma substansen i vaccinet. Då framgår ju inte vilka problem övriga ingredienser har.

Sen skulle jag också vilja få se någon studie där man jämför faktisk sjukdomsincidens gentemot ej vaccinerade beträffande den sjukdom vaccinet sägs förebygga. Att räkna "antikroppar" i mikroskop, vilket är den nuvarande metoden för att avgöra om ett vaccin är "effektivt", säger faktiskt ingenting om detta.

Innan jag fått se ovan så sluter jag mig till att vi inte har en aning om huruvida vacciner är effektiva. Dock vet vi att allvarliga biverkningar förekommer.

Du ställer helt rätt frågor. Men av någon outgrundlig anledning har man ett undantag för vacciner så denna typen av studier behövs inte för godkännande av FDA och andra läkemedelsmyndigheter. 

• Like 5
  • Confused 1

10 timmar sedan, The Biochemist sade:

Men av någon outgrundlig anledning har man ett undantag för vacciner så denna typen av studier behövs inte för godkännande av FDA och andra läkemedelsmyndigheter. 

Finns det någon "bra" anledning till detta, mer än att man kan tjäna pengar på vaccin?

• Like 2

1 timme sedan, morgonsol sade:

Finns det någon "bra" anledning till detta, mer än att man kan tjäna pengar på vaccin?

Tror snarare det har med epidemier att göra. Om t.ex en ny strain av Ebola riskerar att slå ut halva Afrika, så måste myndigheter handla kvickt om det tas fram ett nytt vaccin, så västvärlden slipper drabbas innan smittan når oss. 

Eller ja, det är väl den officiella versionen att man vill förhindra epidemier. Hade absolut varit möjligt att enbart ha detta undantag för vissa vacciner i samband med t.ex nya epidemiska utbrott. I det här fallet handlar det om hpv-virus, där det funnits rutiner eller screening för att upptäcka cellförändringar väldigt längre. Den typen av vaccin borde absolut genomgå fler prövningar och godkännanden, innan det injiceras i samtliga skolungdomar.  

• Like 2

• 1 month later...

Inte nog med att vaccin åsidosätts när det gäller riktiga studier och vetenskap. Det är tydligen något som också inte ingår i yttrandefriheten då allt som ifrågasätter vaccin censureras. Facebook, youtube, google-sökningar och mycket mer stora källor till information censurerar aktivt alla forum och sidor som ifrågasätter vaccin, och självklart nyhetskällor. 

När man censurerar och smutskastar en sida av någon konflikt i den stora skala man börjat göra så ska man nog börja lyssna efter varningsklockorna... det finns ju sekter och åsikter som är betydligt mer radikala på våran jord som inte censureras och där folk inte nekas visum i länder för att hålla föreläsningar. Vanligaste responsen när någon kommer med fejk news eller andra påhopp som inte har någon verklig förankring är ju att ignorera eller komma med pressmeddelanden och visar med sin åsikt varför dom har fel. Det är inte ofta man stämmer skiten ur folk för att dom har en motsägande åsikt. 

Det farligaste med vacciner är inte sanningen om dess farlighet eller inte,  utan politikens missbruk kring våra rättigheter. Vaccinationstvång, som kommer bli verklighet i även Sverige i snar framtid, är ju en pungspark mot folkets rättigheter. När massor av vacciner är så kallade samhällsekonomiska vacciner så är det ju otroligt att man tvingas till dom bara för att spara den kostnaden för samhället som det innebär att föräldrar är hemma med sitt sjuka barn i en vecka. Jag är gärna hemma den veckan obetald om det ger mindre pengar åt läkemedelsbolag som redan mjölkar oss på pengar. Jag vill ha rättigheterna och valet på min sida så jag kan ta beslut om jag tror jag kommer dra på mig dödliga sjukdomar eller kostsamma sjukdomar och väga dom mot biverkningar eller sponsor till lukrativa affärer kontra min risk för död. 

Anti-vaccinationsåsikter är inte bara tomtar med foliehattar som gör det av religiösa skäl som media vill framställa det, det är även folk som tycker det är slöseri med pengar. 

Själv är jag avundsjuk till alla som haft mässlingen och alla andra barnsjukdomar. Jag har fått vaccin istället vilket kommer innebära en helt sjuk hög sannolikhet att jag kommer få mässlingen och 99% chans att få någon av dom sjukdomar jag är vaccinerad mot som vuxen med nuvarande trender över hur dåligt vaccin fungerar. Det känns ju roligt att ta dom när dom är som farligast. Och billigt för vårat samhälle....

• Like 5
  • Thanks 1

On 2019-11-11 at 13:30, Brumolf sade:

Det farligaste med vacciner är inte sanningen om dess farlighet eller inte,  utan politikens missbruk kring våra rättigheter. Vaccinationstvång, som kommer bli verklighet i även Sverige i snar framtid, är ju en pungspark mot folkets rättigheter.

Huvudet på spiken!

• Like 2

On 2019-11-11 at 13:30, Brumolf sade:

Det farligaste med vacciner är inte sanningen om dess farlighet eller inte,  utan politikens missbruk kring våra rättigheter. Vaccinationstvång, som kommer bli verklighet i även Sverige i snar framtid, är ju en pungspark mot folkets rättigheter

Håller inte alls med. Jag har en son med en muskelsjukdom som kan dö vid olika typer av sjukdomar och där risken för att han smittas minskas rejält om folk är vaccinerade. så vems rättighet väger tyngst? Din rätt att inte vaccinera dig eller min sons rätt att slippa bli sjuk och riskera att dö?

3 timmar sedan, Cleppa sade:

Jag har en son med en muskelsjukdom som kan dö vid olika typer av sjukdomar och där risken för att han smittas minskas rejält om folk är vaccinerade. så vems rättighet väger tyngst?

Som jag nämnt förut blev mina bekantas son förlamad vid 6mån ålder, idag är han 6år och kan inte sitta/stå, tugga, prata... Sitter fast i skenor för att växa så rätt som möjligt och blir matad via sond på magen. Det har gjorts omfattande utredningar och till sist konstaterade Akademiska i Uppsala att det var vaccinskador. Så ja, vems rättighet väger tyngst? Det är en fruktansvärt svår fråga! :( Vacciner har gjort otroligt mycket bra för människan men behövs de allihop? Ska de blandas i cocktails? Kanske borde man vänta tills barnet är aningen äldre än de är idag? Vem vet? 

Om mitt barn riskerade att dö av vissa sjukdomar skulle jag vara för tvångsvaccinering. Om mitt barn blivit totalförlamad av vaccinerna, då hade jag förbannat dem. Idag har jag ett barn som inte kan rensa ut gifter på ett bra sätt - vaccinerna är med bland misstänkt orsak men jag vet förstås inte. Jag vill ändå kunna välja. Jag hade nog valt vaccin, åtminstone de flesta, men en och en och inte lika tidigt som det blev.

• Like 5

On 11/13/2019 at 7:35 AM, Cleppa said:

Håller inte alls med. Jag har en son med en muskelsjukdom som kan dö vid olika typer av sjukdomar och där risken för att han smittas minskas rejält om folk är vaccinerade. så vems rättighet väger tyngst? Din rätt att inte vaccinera dig eller min sons rätt att slippa bli sjuk och riskera att dö?

Din son är väl vaccinerad mot allt som går? Så då kan han väl inte bli smittad? Då spelar ju andras vaccinationer eller inte ingen roll. 

2 timmar sedan, Erik 2 sade:

Din son är väl vaccinerad mot allt som går? Så då kan han väl inte bli smittad? Då spelar ju andras vaccinationer eller inte ingen roll. 

Det stämmer delvis. vaccin ger dock inte heltäckande skydd så även om man är vaccinerad kan man bli sjuk dock med mycket lägre risk för att bli sjuk. Dessutom finns det en massa människor med samma problematik som av olika anledningar inte kan vaccinerna sig som också riskerar döden.

Jag tror det finns en risk men mycket liten risk med de flesta vacciner och en mycket större risk för befolkningen utan vacciner.

• Like 2

Vaccin gör inte att man inte blir sjuk, det gör bara att man blir mindre sjuk, i bästa fall.. iomed att man redan förvarnat immunförsvaret, att det adaptiva immunförsvaret fått smaka på avdödade bakterier/virus!

Man blir alltid smittad oavsett man är vaccinerad eller ej.. grejen med vacciner är att man uppreglerat det adaptiva immunförsvaret!

Oså till årets förväntade influensa.. enligt prognoserna så är den av en sort som främst drabbar äldre, det f*king viruset grasserar redan i Asien, det kommer hit via flygplan och fåglar som emigrerar.

Sen så till vaccination som metod, där finns en massa kunskap och det viktigaste är då.. att alla andra är vaccinerade, till minstingen 75-80% av befolkningen, då är sannolikheten att man skall smittas själv minimal.

Såå.. den främsta orsaken att vaccinera sig själv är man skall undvika att föra smittan vidare till folk med sämre immunförsvar/äldre/barn, förutom den egna fördelen att det går över på en vecka, för en själv.

Oså till nackdelen med vaccinationer, den gör att fler svaga individer överlever/att folk som är gamla och skröpliga överlever iallafall ett år till/att nyfödda barn överlever.. dvs det sker ingen utsortering av vem som skall föra sina gener vidare!

En annan nackdel är att vacciner är som vilken annan handelsvara som helst, man köper från något företag, som är fena på att producera billigt!

Ibland så händer det.. lite beroende olika upphandlingsregler och tillverkningsmetoder att man tillför olika komponenter till vaccinet.. typ adjuvanter.. som triggar immunförsvaret lite extra!

Det har då fördelen att man blir extra uppreglerad i det adaptiva immunförsvaret.. nackdelen är dock det kan gå lite för långt och slå ut lite olika delar.. senast det hände här i landet ledde det till att främst unga människor drabbades utav narkolepsi!

För att dra en parallell, den sk Spanska sjukan, drabbade främst unga friska individer, dvs deras immunförsvar överreagerade och slog ut livsviktiga funktioner!

Dvs Spanska sjukan var en i princip vanlig influensa.. man misstänker att den hade evolverat ytterligare, men det fanns oxå försvårande faktorer, typ första världskriget/skyttegravar/j*vligt dåliga sanitära förhållanden/fattigdom/bara tanken på att dra ihop en massa unga män från olika länder att vistas i samma skyttegravar var en befängd ide, de smittade varandra när väl flunsan fick fäste!