Jump to content

Start strikt LCHF den 27/9 🤗

Leila
 Share

Recommended Posts

Hejsan på er alla goa! Jag är helt exalterad och upprymd! Jag startar med strikt lchf på fredag! 🙏😱😁 Jag är så taggad, det ska bli så kul! Har läst allt på kostdoktorn och anser att jag är förberedd på vad komma skall! Tänkte ändå passa på och fråga er om vad jag ska tänka extra på, tips, råd om något eller så? Om ni vill kan ni följa min resa på Instagram @lchf.leila 🤗

Kraaaaaam! 

• Like 2

40 minuter sedan, Leila sade:

Hejsan på er alla goa! Jag är helt exalterad och upprymd! Jag startar med strikt lchf på fredag! 🙏😱😁 Jag är så taggad, det ska bli så kul! Har läst allt på kostdoktorn och anser att jag är förberedd på vad komma skall! Tänkte ändå passa på och fråga er om vad jag ska tänka extra på, tips, råd om något eller så? Om ni vill kan ni följa min resa på Instagram @lchf.leila 🤗

Kraaaaaam! 

Välkommen först o främst!

Oså ett bevingat ord av Zepp.. sikta mot stjärnorna och träffa i trädtopparna.. är inte fel alls!

Tvivlar på att du är förberedd på allt.. men kör på.

Såå.. här kommer då några tydliga tecken på Strikt LCHF och de främsta tecknen är död råtta i munnen samt riddarrustning!

Lugn, det brukar gå över på tre veckor - tre månader för folk som är friska!

Mitt främsta tips är salt.. dvs vanligt bordssalt (natriumklorid), för när glukosintaget sjunker så droppar insulin.. man kissar ut en massa vatten, kan vara en inspiration i början iomed att vatten ger utslag på vågen.

Kroppen använder salt (natriumklorid) för att reglera blodvolymen/blodtrycket.. får man inte till sig tillräckligt med salt så kan man få lågt blodtryck.. med lågt insulin så kissar man ut extra mycket salt dessvärre!

Såå.. ett vanligt råd är att dricka två glas hemmakokad benbuljong de första veckorna/månaderna, knappast någon som gör så, de tar då hellre saltshotts!

• Like 4

Hej zepp! 

Tack för de bevingade orden och Välkomnandet! 

Jag sa inte att jag var förberedd på allt, finns otroligt mycket som jag inte tänkt på, omöjligt att kunna förbereda sig på allt! 😅 Men just det du tipsar om är jag medveten om och har förberett mig på! Men tack för påminnelsen! 🤗

... Det ska inte bli så kul att gå runt och lukta död råtta men vi kör! 😄

• Like 4