Leila Posted September 24, 2019 Share Posted September 24, 2019 Hejsan pÄ er alla goa! Jag Àr helt exalterad och upprymd! Jag startar med strikt lchf pÄ fredag! Jag Àr sÄ taggad, det ska bli sÄ kul! Har lÀst allt pÄ kostdoktorn och anser att jag Àr förberedd pÄ vad komma skall! TÀnkte ÀndÄ passa pÄ och frÄga er om vad jag ska tÀnka extra pÄ, tips, rÄd om nÄgot eller sÄ? Om ni vill kan ni följa min resa pÄ Instagram @lchf.leila  Kraaaaaam! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted September 24, 2019 Share Posted September 24, 2019 40 minuter sedan, Leila sade: Hejsan pÄ er alla goa! Jag Àr helt exalterad och upprymd! Jag startar med strikt lchf pÄ fredag! Jag Àr sÄ taggad, det ska bli sÄ kul! Har lÀst allt pÄ kostdoktorn och anser att jag Àr förberedd pÄ vad komma skall! TÀnkte ÀndÄ passa pÄ och frÄga er om vad jag ska tÀnka extra pÄ, tips, rÄd om nÄgot eller sÄ? Om ni vill kan ni följa min resa pÄ Instagram @lchf.leila  Kraaaaaam! VÀlkommen först o frÀmst! OsÄ ett bevingat ord av Zepp.. sikta mot stjÀrnorna och trÀffa i trÀdtopparna.. Àr inte fel alls! Tvivlar pÄ att du Àr förberedd pÄ allt.. men kör pÄ. SÄÄ.. hÀr kommer dÄ nÄgra tydliga tecken pÄ Strikt LCHF och de frÀmsta tecknen Àr död rÄtta i munnen samt riddarrustning! Lugn, det brukar gÄ över pÄ tre veckor - tre mÄnader för folk som Àr friska! Mitt frÀmsta tips Àr salt.. dvs vanligt bordssalt (natriumklorid), för nÀr glukosintaget sjunker sÄ droppar insulin.. man kissar ut en massa vatten, kan vara en inspiration i början iomed att vatten ger utslag pÄ vÄgen. Kroppen anvÀnder salt (natriumklorid) för att reglera blodvolymen/blodtrycket.. fÄr man inte till sig tillrÀckligt med salt sÄ kan man fÄ lÄgt blodtryck.. med lÄgt insulin sÄ kissar man ut extra mycket salt dessvÀrre! SÄÄ.. ett vanligt rÄd Àr att dricka tvÄ glas hemmakokad benbuljong de första veckorna/mÄnaderna, knappast nÄgon som gör sÄ, de tar dÄ hellre saltshotts! 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leila Posted September 24, 2019 Author Share Posted September 24, 2019 Hej zepp! Tack för de bevingade orden och VÀlkomnandet! Jag sa inte att jag var förberedd pÄ allt, finns otroligt mycket som jag inte tÀnkt pÄ, omöjligt att kunna förbereda sig pÄ allt! Men just det du tipsar om Àr jag medveten om och har förberett mig pÄ! Men tack för pÄminnelsen! ... Det ska inte bli sÄ kul att gÄ runt och lukta död rÄtta men vi kör! 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted September 25, 2019 Share Posted September 25, 2019 Sedan ska du vara beredd pÄ att kÀnna dig matt i musklerna trots att du saltshottar. Och seg i hjÀrnan. HjÀrnan brukar hitta tillbaka före musklerna. Ge det hela minst 3-4mÄn innan du utvÀrderar. VÀlkommen sÀger jag ocksÄ! 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leila Posted September 25, 2019 Author Share Posted September 25, 2019 Hej! Tack sÄ mycket för svar! Jag har förstÄtt att det kommer ta en tid för kroppen att stÀlla om och fungera optimalt! Tack för att du sa att musklerna kommer kÀnnas svaga och hjÀrnan seg trots all salt! Det ska jag komma ihÄg  3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts