Jump to content

Start strikt LCHF den 27/9 đŸ€—

Leila

Recommended Posts

Hejsan pĂ„ er alla goa! Jag Ă€r helt exalterad och upprymd! Jag startar med strikt lchf pĂ„ fredag! đŸ™đŸ˜±đŸ˜ Jag Ă€r sĂ„ taggad, det ska bli sĂ„ kul! Har lĂ€st allt pĂ„ kostdoktorn och anser att jag Ă€r förberedd pĂ„ vad komma skall! TĂ€nkte Ă€ndĂ„ passa pĂ„ och frĂ„ga er om vad jag ska tĂ€nka extra pĂ„, tips, rĂ„d om nĂ„got eller sĂ„? Om ni vill kan ni följa min resa pĂ„ Instagram @lchf.leila đŸ€—

Kraaaaaam! 

• Like 2

40 minuter sedan, Leila sade:

Hejsan pĂ„ er alla goa! Jag Ă€r helt exalterad och upprymd! Jag startar med strikt lchf pĂ„ fredag! đŸ™đŸ˜±đŸ˜ Jag Ă€r sĂ„ taggad, det ska bli sĂ„ kul! Har lĂ€st allt pĂ„ kostdoktorn och anser att jag Ă€r förberedd pĂ„ vad komma skall! TĂ€nkte Ă€ndĂ„ passa pĂ„ och frĂ„ga er om vad jag ska tĂ€nka extra pĂ„, tips, rĂ„d om nĂ„got eller sĂ„? Om ni vill kan ni följa min resa pĂ„ Instagram @lchf.leila đŸ€—

Kraaaaaam! 

VÀlkommen först o frÀmst!

OsÄ ett bevingat ord av Zepp.. sikta mot stjÀrnorna och trÀffa i trÀdtopparna.. Àr inte fel alls!

Tvivlar pÄ att du Àr förberedd pÄ allt.. men kör pÄ.

SÄÄ.. hÀr kommer dÄ nÄgra tydliga tecken pÄ Strikt LCHF och de frÀmsta tecknen Àr död rÄtta i munnen samt riddarrustning!

Lugn, det brukar gÄ över pÄ tre veckor - tre mÄnader för folk som Àr friska!

Mitt frÀmsta tips Àr salt.. dvs vanligt bordssalt (natriumklorid), för nÀr glukosintaget sjunker sÄ droppar insulin.. man kissar ut en massa vatten, kan vara en inspiration i början iomed att vatten ger utslag pÄ vÄgen.

Kroppen anvÀnder salt (natriumklorid) för att reglera blodvolymen/blodtrycket.. fÄr man inte till sig tillrÀckligt med salt sÄ kan man fÄ lÄgt blodtryck.. med lÄgt insulin sÄ kissar man ut extra mycket salt dessvÀrre!

SÄÄ.. ett vanligt rÄd Àr att dricka tvÄ glas hemmakokad benbuljong de första veckorna/mÄnaderna, knappast nÄgon som gör sÄ, de tar dÄ hellre saltshotts!

• Like 4

Hej zepp! 

Tack för de bevingade orden och VÀlkomnandet! 

Jag sa inte att jag var förberedd pĂ„ allt, finns otroligt mycket som jag inte tĂ€nkt pĂ„, omöjligt att kunna förbereda sig pĂ„ allt! 😅 Men just det du tipsar om Ă€r jag medveten om och har förberett mig pĂ„! Men tack för pĂ„minnelsen! đŸ€—

... Det ska inte bli sĂ„ kul att gĂ„ runt och lukta död rĂ„tta men vi kör! 😄

• Like 4

Sedan ska du vara beredd pÄ att kÀnna dig matt i musklerna trots att du saltshottar. Och seg i hjÀrnan. HjÀrnan brukar hitta tillbaka före musklerna. Ge det hela minst 3-4mÄn innan du utvÀrderar.

VÀlkommen sÀger jag ocksÄ! :)

• Like 5

Hej! 

Tack sĂ„ mycket för svar! Jag har förstĂ„tt att det kommer ta en tid för kroppen att stĂ€lla om och fungera optimalt! Tack för att du sa att musklerna kommer kĂ€nnas svaga och hjĂ€rnan seg trots all salt! Det ska jag komma ihĂ„g 😊

• Like 3