ChristianP Posted February 27, 2013 Share Posted February 27, 2013 Hejsan! Jag undrar lite över Maltitol som denna Chocolate Bar Det som gör mig lite skeptisk är hur de presenterar antalet gram kolhydrater. (se bilderna) Sen undrar jag självklart om någon annan har erfarenhet av Maltitol? Det känns som ännu en produkt som vill att vi skall kunna äta socker utan problem. Vad tycker ni? Någon som har testat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lotte Posted February 27, 2013 Share Posted February 27, 2013 Ännu en produkt för de som tror att man kan både äta kakan och ha den kvar........ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ulf-S Posted February 27, 2013 Share Posted February 27, 2013 Här trollas det med nettokolhydrater igen... De är ett otyg som bl.a. har diskuterats här: http://www.kostdoktorn.se/atkins-girigheten-och-sagokakorna/ Kort sagt bidrar maltitol med drygt hälften så många kolhydrater som vanligt socker. De försvinner inte på något magiskt sätt, utom för marknadsförarna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markus Posted February 28, 2013 Share Posted February 28, 2013 Köp en snickers istället, är nog mer vettiga saker i den Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChristianP Posted February 28, 2013 Author Share Posted February 28, 2013 Tack för svaren. Det bekräftade bara mina tankar!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiny Tom Posted March 4, 2013 Share Posted March 4, 2013 Jag stod faktiskt och höll i en liknande igår kväll. Blev mäkta förvånad av att något som marknadsförs så starkt mot LCHF-sfären var fullproppat med sockeralkoholer. För några år sedan var det ju mer regel än undantag men hade fått intryck av att det hörde till det förflutna. Men där bedrog jag mig! Bättre rikta in dig mot någon "riktig" men mörkare choklad av högre kvalitet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts