Gaia Posted February 27, 2013 Share Posted February 27, 2013 Hej igen. Nu är jag på jakt efter en proffsig lågkolhydrat dietist som är seriös. Vart i landet denne bor spelar ingen roll. Stort tack till den som kan komma med tips! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted February 28, 2013 Share Posted February 28, 2013 Jag tror att det är svårt att hitta en dietist som förespråkar lowcarb. Det är liksom en motsägelse i sig. Dietister är en slags "politruker" som ska föra ut myndigheternas påbud, i detta fall Livsmedelsverkets. Läs gärna på om hur yrkeskåren uppkommit. Det finns till och med ett organ (Dietistförbundet, nej det är inte ett fackförbund...) som ska vakta på vad dietisterna säger. Sök upp en kostrådgivare istället! Se kostradgivarna.se. Där finns tips om kostrådgivare över hela landet. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dufva Posted February 28, 2013 Share Posted February 28, 2013 Ett betydligt bättre alternativ är nog att kontakta nån av dom här kostrådgivarna http://www.kostradgivarna.se/ Dietister är bara förtäckta försäljare åt margarin och socker-industrin 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Eenfeldt Posted February 28, 2013 Share Posted February 28, 2013 Jag vet en bra. Har mejlat henne. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaia Posted March 1, 2013 Author Share Posted March 1, 2013 Hurra !! menar du att du har mailat henne denna tråd? Jag skulle vilja ha ett seriöst tips på en duktig kostrådgivare eller dietist som har bra koll på lågkolhyrat kost och lchf tänk. Vill du återkoppla så finns jag på susanne@biofokus.com Bra tips är mycket välkomna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MartinGunnang Posted August 25, 2014 Share Posted August 25, 2014 Jag söker också en dietist för att kunna få till ett intyg om att våra barn mår bättre av mindre stärkelse och mer fett i förskolan. Om någon har tips får ni jättegärna höra av er. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts