Pygmepuff Posted February 28, 2013 Share Posted February 28, 2013 Hej Tänkte bara fråga om någon vet ifall det finns någon motsvarighet till gammeldags mjölk i/på england/irland?Vi ska dit i mars och jag brukar ge min son en flaska ljummen gammeldags mjölk innan sängdags.Annars får jag väl blanda standardmjölk med lite grädde. Men tänkte att den gammeldagsa är bättre för magen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ti Ti Posted February 28, 2013 Share Posted February 28, 2013 Ska kolla med en av mina irländska internetkompisar. Och mina brittiska, sorry, missade den biten först. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ti Ti Posted February 28, 2013 Share Posted February 28, 2013 Och säg för sjutton aldrig England när du är i Wales eller Scotland eller Nordirland! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ti Ti Posted February 28, 2013 Share Posted February 28, 2013 Fick denna länk: http://www.goldtopmilk.co.uk/our-products-and-stockists/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zara Posted February 28, 2013 Share Posted February 28, 2013 Tror jag såg en mjölk med 5.5% fett på Tesco för inte så länge sedan. Vet inte om det är samma som gammeldags mjölk. Den var ganska dyr vad jag kommer ihåg dock... Tror den heter "breakfast milk". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ti Ti Posted March 1, 2013 Share Posted March 1, 2013 Fick svar från en irländsk kompis att det finns några få mejerier på Irland som gör typ gammeldags mjölk, men den är inte lätt att hitta i butik, tyvärr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pygmepuff Posted March 1, 2013 Author Share Posted March 1, 2013 Okej, tack för svar! =) Får leta runt och se vad jag hittar. Här har det ju druckits röd mjölk oxå när det krisat men känns bättre med ohomogenizerat å lättpastöriserat lixom =) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zara Posted March 1, 2013 Share Posted March 1, 2013 Okej, tack för svar! =) Får leta runt och se vad jag hittar. Här har det ju druckits röd mjölk oxå när det krisat men känns bättre med ohomogenizerat å lättpastöriserat lixom =) Tyvärr är det väldigt svårt att få tag på då bakterieskräcken bland mejerier är väldigt stor, men jag hoppas du hittar något! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts