Jump to content

många bra effekter mycket snabbt!

lenajohansson

Recommended Posts

hej!

har nu ätit lchf sedan förra måndagen, två veckor snart alltså

då jag har en del psykiska besvär samt efterverkningar av mediciner (som jag slutat med) gick jag på inrådan av min homeopat tillbaka till lchf, som jag åt i ett par år för några år sedan...

redan efter ett par dagar var jag mycket piggare. mina allergisymptom hade försvunnit med ca 25%! muskel och ledvärk hade helt försvunnit...humörsvängningar, depression och ångest är bättre och har mycket lättare för att koppla av o vila, vilket är mycket skönt.

jag blev ju följdaktligen piggare och har tagit flera promenader än tidigare och det går så mycket lättare när inte kroppen protesterar!

jag tenderar att gå in, eller gå igång på grejer jag sätter igång med, väldigt slaviskt, nästan tvångsmässigt. vill veta allt för att göra det på bästa sätt enligt de fakta som finns

jag har lyckats reglera denna mani och balansera detta och känner nu att jag kan se detta lite mer på lång sikt då jag funnit intresse i olika recept o maträtter som jag inte åt i förra vändan...

något som är bra, då jag röker (främst för att dämpa min 'osunda' energi)  i samband med att jag accepterade och tog till mig att äta efter hungerkänslor (istället för som tidigare olika mattider) är att mitt röksug minskat!!

jag klarar bara att röka ett visst antal cig och tenderar att fimpa efter halva ciggen oftare, och det är inte alls lika svårt att låta bli att ta en extra cig per dag

jag tror , om jag minns rätt, att röksuget och matsuget går på samma receptorer i belöningssystemet....

detta är ju jäkligt bra får jag säga!

igår testade jag lchfpannkakor vilket ar mycket gott

idag ska jag göra lasange med mozzarellaost på toppen

Jag har fått mycket bra råd och tips här på forumet i den inledande fasen och det är jag mycket tacksam för!

väldigt bra sida detta!

ha det bra så kommer jag åter med nya erfarenheter om ett tag!

• Like 3