Asta_B Posted March 3, 2013 Share Posted March 3, 2013 Hej . Jag tränar relativt hårt 4 dagar i veckan. Kör afro en dag,skivstång/intervall 2 dagar och Crossfit samt pilates. Det funkar oftast kanon med LCHF kosten men den sista tiden har jag börjat känna mig så energilös och tom dagen efter ett träningspass. Framför allt hela förmiddagen. Börjar känna att krafterna återvänder någon gång efter lunch. Jag tycker själv att jag äter mycket och bra mat och har svårt att komma på vad jag kan äta mera utav för att få ork hela dagarna. Tips någon? Har Ulcerös Colit så jag mår väldigt bra av att äta relativt strikt LCHF. Äter dock mycket grönsaker i form av avocado,sallader ,gurka osv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zara Posted March 3, 2013 Share Posted March 3, 2013 Får du i dig tillräckligt med protein efter träningen? Dricker du tillräckligt? Får du i dig tillräcklig med salt? Hur mycket kolhydrater äter du, vissa mår bättre av att öka kolhydratsintaget de dagar de har fysisk aktivitet. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Asta_B Posted March 3, 2013 Author Share Posted March 3, 2013 Jag äter oftast ägg direkt efter träningen, kokta. Kolhydraterna jag äter är i grönsaksform. Ibland någon Finn crisp. Frukt kan jag inte äta och vet inte riktigt vad jag ska komplettera kosten med. Jag tycker jag dricker ordentligt och salt bör jag få i tillräcklig mängd genom maten. Är inne på att tex ha quionoa till middagen innan träning. Det klarar min mage. Tycker du att protein pulver är ett alternativ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emma Posted March 3, 2013 Share Posted March 3, 2013 Jonas Bergkvist (som skrivit boken LCHF och träning) rekommenderar att dricka vatten med lite havssalt och citron i samband med träningen. Jag har testat några gånger och kände mig piggare. Det kanske kan vara nåt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
evadal0708 Posted March 3, 2013 Share Posted March 3, 2013 Kan du inte äta lite avocado eller turkisk youghurt om du vill ha något lättätet till frukost? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Jansson Posted March 3, 2013 Share Posted March 3, 2013 Känner igen din beskrivning - kan det rent av vara så att du med LCHF orkar träna betydligt hårdare och därmed känner av det mera dagen efter? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiny Tom Posted March 3, 2013 Share Posted March 3, 2013 Jag äter oftast ägg direkt efter träningen, kokta. Kolhydraterna jag äter är i grönsaksform. Ibland någon Finn crisp. Frukt kan jag inte äta och vet inte riktigt vad jag ska komplettera kosten med. Jag tycker jag dricker ordentligt och salt bör jag få i tillräcklig mängd genom maten. Är inne på att tex ha quionoa till middagen innan träning. Det klarar min mage. Tycker du att protein pulver är ett alternativ? På en ketogen kost så kan det ofta behövas specifik saltsupplementering så lita inte på att du får i dig det du behöver via kosten. Ett tips är att 1.5 timme innan träning dricka buljong eller något liknande. Det är rena dopningen OM man har problem med just denna aspekt. Prova även att börja morgonen med en kopp buljong dagen efter träning. Ett tips att tänka på är att OM problemet är saltrelaterat så kommer din kropp att svara mycket snabbt på ex. en kopp buljong. Inom en kvart bör du m.a.o. må bättre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zara Posted March 3, 2013 Share Posted March 3, 2013 Jag äter oftast ägg direkt efter träningen, kokta. Kolhydraterna jag äter är i grönsaksform. Ibland någon Finn crisp. Frukt kan jag inte äta och vet inte riktigt vad jag ska komplettera kosten med. Jag tycker jag dricker ordentligt och salt bör jag få i tillräcklig mängd genom maten. Är inne på att tex ha quionoa till middagen innan träning. Det klarar min mage. Tycker du att protein pulver är ett alternativ? Jag är ju paleo-are så nja, kan inte säga att jag förespråkar proteinpulver. Jag tror det bästa proteinet kan vi få i oss naturligt via mat, ingen nytta att greja med pulver när det finns så bra matvaror att få tag på. Det kan ju vara så att det bara är en tillfällig fas i träningen, jag kan känna samma sak ibland utan anledning. Men blir det inte bättre och du känner att du äter okej så kanske det bör kollas upp av en läkare. Speciellt eftersom du har en IBD. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobinEH Posted March 3, 2013 Share Posted March 3, 2013 ...Tycker du att protein pulver är ett alternativ? Proteinpulver är ett jättebra alternativ, specifikt vassleprotein. Men då fortsätter jag att du intar behövlig mängd mikronutrienter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zara Posted March 3, 2013 Share Posted March 3, 2013 Proteinpulver är ett jättebra alternativ, specifikt vassleprotein. Men då fortsätter jag att du intar behövlig mängd mikronutrienter. På vilket sätt är proteinpulver bättre än att få i sig protein naturligt från maten? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobinEH Posted March 4, 2013 Share Posted March 4, 2013 På vilket sätt är proteinpulver bättre än att få i sig protein naturligt från maten? Varför skulle det vara bättre? Vassleprotein är samma protein som finns i mjölk fast i filtrerad form och avskiljd från kaseinet. Det har en fantastisk aminosyresammansättning samt högsta biotillgängligheten. Sedan finns det andra fördelar som t.ex. dess bärfara förmåga samt dess relativt neutrala lukt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zara Posted March 4, 2013 Share Posted March 4, 2013 problemet Är för att få proteinet drickbart måste man tillsätta tillsattser. Sojalectin är vanligt som framställs från sojabönor samt artificiella sötningsmedel och smaker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melliz Posted March 4, 2013 Share Posted March 4, 2013 Jag har ett utan sötningsmedel och så är äkta vanilj i men ja. Smakar Piss med vatten så får bli 2 dl gammeldags mjölk. Men ja är nog lite Lectin i . Försöker hitta utan men Holstic är typ det renaste jag kunde hitta.. Någon som vet nåt ännu bättre? För dyrt som f*n är det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zara Posted March 4, 2013 Share Posted March 4, 2013 Detta Är det enda Jag vet, dyrt som guld dock: http://www.gymvaruhuset.com/whey-protein-1kg.html (Kan ej infoga som länk från mobilen) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobinEH Posted March 4, 2013 Share Posted March 4, 2013 problemet Är för att få proteinet drickbart måste man tillsätta tillsattser. Sojalectin är vanligt som framställs från sojabönor samt artificiella sötningsmedel och smaker. Ser inga som helst problem med det i de mängder som används. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Asta_B Posted March 4, 2013 Author Share Posted March 4, 2013 Tack för alla tips och svar. Jag tänker prova dryck med salt. Skippar proteinpulvret så länge och försöker hålla mig till kostens naturliga proteiner. Jag äter även dagligen D vitamin ,B vitamin och Magnesium. Jag får försöka laborera mig fram och hoppas på att det bara är en tillfällig svacka. För träna det älskar jag. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paleo 2.0 Posted March 5, 2013 Share Posted March 5, 2013 En fråga hur länge har du ätit LCHF? Om du äter relativt nyttigt och får i dig vätska mm så skulle jag börja titta på följande. -Hur mycket äter du (kcal om dagen ungefär) ligger du på underskott eller överskott.-Hur mycket stressar du? (Mycket på jobbet, barn annat psykiskt stress?)-Sover du runt 8 timmar varje natt?-Dom där 3 dagarna när du inte tränar va gör du då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Asta_B Posted March 5, 2013 Author Share Posted March 5, 2013 En fråga hur länge har du ätit LCHF? Om du äter relativt nyttigt och får i dig vätska mm så skulle jag börja titta på följande. -Hur mycket äter du (kcal om dagen ungefär) ligger du på underskott eller överskott. -Hur mycket stressar du? (Mycket på jobbet, barn annat psykiskt stress?) -Sover du runt 8 timmar varje natt? -Dom där 3 dagarna när du inte tränar va gör du då? Tack! Många bra tankeställare där som jag redan börjat rådda i. Jag har ätit Lchf i drygt 2 år och vet att jag behöver mer sömn och mindre stress . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paleo 2.0 Posted March 6, 2013 Share Posted March 6, 2013 Tack! Många bra tankeställare där som jag redan börjat rådda i. Jag har ätit Lchf i drygt 2 år och vet att jag behöver mer sömn och mindre stress . Något som kan vara bra att vara medveten om är att träning i sig är som att ut sätta sig för intensiv stress. Så om du har haft en stressig dag/vecka så kan du med gott samvete skita i träningen tills du är mindre stressad. Styr upp sömnen och stressen och träningen så ska du se att du får mer energi att vara trevlig och härlig på! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiny Tom Posted March 7, 2013 Share Posted March 7, 2013 Ett annat sätt att tänka kring det Paleo 2.0 tar upp här ovan är att utgå från Hans Selyes stressteorier som förklarar detta bra. Alla s.k. stressorer tenderar att ha en både positv och negativ potential. Det väsentliga är således inte bara stressorn utan dess intensitet/frekvens och volym. Sett från motsatt håll så är effekten av stressorn också kopplad till miljön, dvs din kropp, och dess förmåga till återhämtning/anpassning. Mer konkret, om du vanligtvis har en viss intensitet i din träning men av någon anledning försämrar anpassningsförmågan hos din kropp, ex genom för mycket jobb, för lite sömn eller något annat vanligt i dagens samhälle, så ökar risken att du åstadkommer stressobalans. På sikt leder då detta till att den där stressorn, din träning, som vanligtvis gör gott och i bästa fall stärker dig och din kropp istället, pga jobb/sömnproblem, leder till stressobalans, En liknande effekt kan du få med normal fart på jobbet/hyfsad sömn men en träningsbelastning som är för hög. Man brukar ofta tala om dos/respons-förhållanden i den här typen av diskussioner där något kan vara både välgörande och i extremfallen livsfarligt. Dricker man ett par liter vatten om dagen så är det i regel bara bra. Hinkar du i dig 10 liter på kort tid så blir det däremot ett besök hos Fonus. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soppslev Posted March 11, 2013 Share Posted March 11, 2013 Du kanske helt enkelr tränar för hårt. Skivstångspassen tar väldigt mycket jämfört mot vad de ger rent resultatmässigt. Jag tycker inte det är bra träningsform, oavsett vilket mål man vill nå finns det bättre alternativ. Men om du tycker det är roligt ska du självklart fortsätta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Larz Posted March 11, 2013 Share Posted March 11, 2013 Nu vet jag ju inte hur länge du har ätit LCHF men om det inte är så länge så kan det vara så att din kropp inte har ställt om sig ordentligt än. Det finns en bok skriven av Frank Nilsson som heter I stället för doping. Nu är det ett tag sedan jag läste den men har för mig att han hävdar att det kan ta upp till ett halv år innan kroppen är redo för hård träning. //Lars Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soppslev Posted March 11, 2013 Share Posted March 11, 2013 Nu vet jag ju inte hur länge du har ätit LCHF men om det inte är så länge så kan det vara så att din kropp inte har ställt om sig ordentligt än. Det finns en bok skriven av Frank Nilsson som heter I stället för doping. Nu är det ett tag sedan jag läste den men har för mig att han hävdar att det kan ta upp till ett halv år innan kroppen är redo för hård träning. //Lars Frågan är dock vad han har för vetenskapliga belägg för detta... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
olleolle Posted March 11, 2013 Share Posted March 11, 2013 Varför skulle det vara bättre? Vassleprotein är samma protein som finns i mjölk fast i filtrerad form och avskiljd från kaseinet. Det har en fantastisk aminosyresammansättning samt högsta biotillgängligheten. Sedan finns det andra fördelar som t.ex. dess bärfara förmåga samt dess relativt neutrala lukt. Vassleprotein utvinns av mjölk som kommer från det magnifika djuret "ko". Hur många proteinpulvertillverkare stoltserar med att deras protein utvinns från väl omhändertagna kossor som fått leva ett ett värdigt ko-liv? Ren spekulation nu men jag gissar att majoriteten av vassleproteintillverkarna väljer så billiga källor som möjligt till sina produkter, alltså industrimjölk från kor som trängs i stora fabriker och så gärna i ett fjärran land. I den kontexten tycker inte jag att argument som att det är bekvämt för oss eller att det är neutralt i lukt väger speciellt tungt. Att det sedan har en fantastisk aminosyresammansättning som du skriver är ju i så fall mer intressant, men man undrar, hur svårt det är att tillgodogöra sina aminosyrebehov genom intag av mer konventionell föda? Är proteinpulver viktigt för oss eller är det mer en bekvämlighet? M.v.h. OO 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiny Tom Posted March 11, 2013 Share Posted March 11, 2013 Ren spekulation nu men jag gissar att majoriteten av vassleproteintillverkarna väljer så billiga källor som möjligt till sina produkter, alltså industrimjölk från kor som trängs i stora fabriker och så gärna i ett fjärran land. Tyvärr så spekulerar jag inte ens när jag hävdar att - åtminstone för sisådär 5 år sedan - så var det åtminstone för en av de stora leverantörerna av detta så att det vassleprotein man köpte var restprodukter från övrig industrimjölksproduktion. Snäppet värre alltså. Hur som helst, det här har jag inte sagt. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EB_ Posted March 11, 2013 Share Posted March 11, 2013 Du kanske helt enkelr tränar för hårt. Skivstångspassen tar väldigt mycket jämfört mot vad de ger rent resultatmässigt. Jag tycker inte det är bra träningsform, oavsett vilket mål man vill nå finns det bättre alternativ. Men om du tycker det är roligt ska du självklart fortsätta. Allvarligt? Att träna med skivstång är bland det mest effektiva man kan göra för att träna upp sin styrka och bygga upp sin kropp. Jag skulle nästan vilja gå så långt att säga att styrketräning är nödvändigt för långsiktig hälsa. Vassleprotein utvinns av mjölk som kommer från det magnifika djuret "ko". Hur många proteinpulvertillverkare stoltserar med att deras protein utvinns från väl omhändertagna kossor som fått leva ett ett värdigt ko-liv? Ren spekulation nu men jag gissar att majoriteten av vassleproteintillverkarna väljer så billiga källor som möjligt till sina produkter, alltså industrimjölk från kor som trängs i stora fabriker och så gärna i ett fjärran land. I den kontexten tycker inte jag att argument som att det är bekvämt för oss eller att det är neutralt i lukt väger speciellt tungt. Att det sedan har en fantastisk aminosyresammansättning som du skriver är ju i så fall mer intressant, men man undrar, hur svårt det är att tillgodogöra sina aminosyrebehov genom intag av mer konventionell föda? Är proteinpulver viktigt för oss eller är det mer en bekvämlighet? M.v.h. OO Proteinpulver använder man ju för att det är bekvämt helt klart. Ditt resonemang stämmer ju dessutom på i princip alla mejeriprodukter så om man anser att det är på det viset så ska man nog undvika mejerier helt. Jag tror personligen att det är lite mer av en gråzon många gånger där man tål olika mycket av olika saker. Proteinpulver är ju bland annat känt för att göra många lite gasiga och pruttiga (precis som att många blir det av mejerier i allmänhet). Men det är rätt smidigt att ta med en shake proteinpulver till gymmet istället för att stå och skala fyra ägg efter varje pass även om jag helt och hållet är med på att ägg är nyttigare alla gånger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
olleolle Posted March 11, 2013 Share Posted March 11, 2013 Allvarligt? Att träna med skivstång är bland det mest effektiva man kan göra för att träna upp sin styrka och bygga upp sin kropp. Jag skulle nästan vilja gå så långt att säga att styrketräning är nödvändigt för långsiktig hälsa. Proteinpulver använder man ju för att det är bekvämt helt klart. Ditt resonemang stämmer ju dessutom på i princip alla mejeriprodukter så om man anser att det är på det viset så ska man nog undvika mejerier helt. Jag tror personligen att det är lite mer av en gråzon många gånger där man tål olika mycket av olika saker. Proteinpulver är ju bland annat känt för att göra många lite gasiga och pruttiga (precis som att många blir det av mejerier i allmänhet). Men det är rätt smidigt att ta med en shake proteinpulver till gymmet istället för att stå och skala fyra ägg efter varje pass även om jag helt och hållet är med på att ägg är nyttigare alla gånger. Visst är det en gråzon, men nästan alla färska mejerier som konsumeras i Sverige är just i från Sverige. Här har vi internationellt sett väldigt bra djurhållning, i alla fall på pappret. Väljer man dessutom KRAV-märkt så höjs standarden på djurhållningen avsevärt och det ska dessutom finnas belägg för att det faktiskt är nyttigare för oss, vilket i så fall vore trevligt. Men, om det är så att fyra ägg är att jämställa med en skopa vasslepulver, proteinmässigt alltså, så har vi definitivt lämnat gråzonen och det är solklart att en vuxen människa som är frisk och stark nog att styrketräna, gott kan ta och skala de där fyra äggen och på så sätt inte främja grym djurhållning på andra sidan jorden. Jag tror för övrigt att den inställningen, att det skulle vara så jobbigt att skala fyra ägg att det på något sätt motiverar att vi sänker våra krav på den föda vi intar, är en stor del i det framgångsrecept som "matindustrin" kokat ihop. Nu låter ovanstående eventuellt lite som en attack mot dig EB_, så skall det ej uppfattas. Vi gör alla avvägningar i vår vardag som kan ses som mer eller mindre etiskt vedervärdiga, jag är ingalunda befriad från detta heller och vill inte peka finger mot enstaka individer, men mot oss alla som ett samhälle. Jag har själv ätit min beskärda del av proteinpulver i mina dar. Avslutningsvis håller jag med om skivstången. Skulle man rensa ut hela gymmet men bara lämna kvar en sak så vore det just skivstången man lämnade, med vikter till så klart. M.v.h. OO Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soppslev Posted March 11, 2013 Share Posted March 11, 2013 Allvarligt? Att träna med skivstång är bland det mest effektiva man kan göra för att träna upp sin styrka och bygga upp sin kropp. Jag skulle nästan vilja gå så långt att säga att styrketräning är nödvändigt för långsiktig hälsa. Du missförstod mig, jag menar passet skivstång (som är en kopia av "bodypump") som friskis & svettis håller. Håller annars med om att styrketräning (med skivstång) är fenomenalt för en stark och hälsosam kropp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EB_ Posted March 11, 2013 Share Posted March 11, 2013 Visst är det en gråzon, men nästan alla färska mejerier som konsumeras i Sverige är just i från Sverige. Här har vi internationellt sett väldigt bra djurhållning, i alla fall på pappret. Väljer man dessutom KRAV-märkt så höjs standarden på djurhållningen avsevärt och det ska dessutom finnas belägg för att det faktiskt är nyttigare för oss, vilket i så fall vore trevligt. Men, om det är så att fyra ägg är att jämställa med en skopa vasslepulver, proteinmässigt alltså, så har vi definitivt lämnat gråzonen och det är solklart att en vuxen människa som är frisk och stark nog att styrketräna, gott kan ta och skala de där fyra äggen och på så sätt inte främja grym djurhållning på andra sidan jorden. Jag tror för övrigt att den inställningen, att det skulle vara så jobbigt att skala fyra ägg att det på något sätt motiverar att vi sänker våra krav på den föda vi intar, är en stor del i det framgångsrecept som "matindustrin" kokat ihop. Nu låter ovanstående eventuellt lite som en attack mot dig EB_, så skall det ej uppfattas. Vi gör alla avvägningar i vår vardag som kan ses som mer eller mindre etiskt vedervärdiga, jag är ingalunda befriad från detta heller och vill inte peka finger mot enstaka individer, men mot oss alla som ett samhälle. Jo jag håller med dig i allt du skriver faktiskt. Speciellt det du säger om matbeteende och att man inte ska stressa eller få mat att gå fort. Jag äter hyfsat mycket ägg idag och vi brukar köpa 90 ägg varannan helg från en krav certifierad gård som vi varit på flera gånger bara för att kolla läget. Men i vissa fall så är det ändå väldigt praktiskt med ett pulver som inte behöver kylas eller som kan tas i flytande form osv. Proteinpulver är ett komplement till en varierad kost, inte ersättning för. Däremot vad gäller mejerierna så tror jag att vi precis som med kött har en övertro till att det vi producerar i Sverige skulle vara överlägset resten av Europa. Jag är helt säker på att det finns skit både i Sverige och i övriga Europa och faktum är att när man går och köper sin grädde och creme fraiche på Ica så vet man inte. Det finns inget sätt att veta och på precis samma sätt är det med proteinpulver och mycket annat som vi konsumerar. Du missförstod mig, jag menar passet skivstång (som är en kopia av "bodypump") som friskis & svettis håller. Håller annars med om att styrketräning (med skivstång) är fenomenalt för en stark och hälsosam kropp. Aha! Bra där, då är jag med. För mig som aldrig har gått på ett "pass" i hela mitt liv så är skivstång bara ett träningsredskap . 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
olleolle Posted March 11, 2013 Share Posted March 11, 2013 [...] Däremot vad gäller mejerierna så tror jag att vi precis som med kött har en övertro till att det vi producerar i Sverige skulle vara överlägset resten av Europa. Jag är helt säker på att det finns skit både i Sverige och i övriga Europa och faktum är att när man går och köper sin grädde och creme fraiche på Ica så vet man inte. Det finns inget sätt att veta och på precis samma sätt är det med proteinpulver och mycket annat som vi konsumerar. [...] Tyvärr ligger det nog en del i det du säger, speciellt viktigt är det som du påpekar, att det gäller mycket av det vi konsumerar över huvud taget. Det argumentet får ju min milslånga pekpinne i mitt tidigare inlägg att krokna något när vi börjar tala om till exempel klädindustri m.m. För visst tycker jag att det är bekvämt att någon annan syr min kläder utan att jag blir ruinerad på kuppen. Gällande ämnet i tråden: Asta_B, har du gått ner i vikt? Kanske har du inte lika mycket fettreserver att ta energi av längre? Det skulle kunna vara en anledning. M.v.h. OO Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Asta_B Posted March 20, 2013 Author Share Posted March 20, 2013 Jag har inte gått ner i vikt men har minskat rejält i klädstorlek. Vågen visar mer än förut och musklerna är snyggare. Jag är själv lite inne på att ändra från Skivstång/ intervall till vanlig styrketräning. Har nu även gjort en hälsokontroll där allt ser bra ut. Dock la jag ut en ny tråd häromdagen då läkaren varnade för det farliga kolesterolet som var för högt. Du kanske helt enkelr tränar för hårt. Skivstångspassen tar väldigt mycket jämfört mot vad de ger rent resultatmässigt. Jag tycker inte det är bra träningsform, oavsett vilket mål man vill nå finns det bättre alternativ. Men om du tycker det är roligt ska du självklart fortsätta. Jag kör skivstång 2 dagar i veckan och är ofta kvar på intervallerna. Är det mer ren styrketräning du rekommenderar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Asta_B Posted March 20, 2013 Author Share Posted March 20, 2013 Tyvärr ligger det nog en del i det du säger, speciellt viktigt är det som du påpekar, att det gäller mycket av det vi konsumerar över huvud taget. Det argumentet får ju min milslånga pekpinne i mitt tidigare inlägg att krokna något när vi börjar tala om till exempel klädindustri m.m. För visst tycker jag att det är bekvämt att någon annan syr min kläder utan att jag blir ruinerad på kuppen. Gällande ämnet i tråden: Asta_B, har du gått ner i vikt? Kanske har du inte lika mycket fettreserver att ta energi av längre? Det skulle kunna vara en anledning. M.v.h. OO Nej, jag har inte gått ner i vikt men jag har förändrats rent fysiskt. Väger mer än förut men har också mer muskler än förut. Har fått köpa mindre kläder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Asta_B Posted March 20, 2013 Author Share Posted March 20, 2013 Nu vet jag ju inte hur länge du har ätit LCHF men om det inte är så länge så kan det vara så att din kropp inte har ställt om sig ordentligt än. Det finns en bok skriven av Frank Nilsson som heter I stället för doping. Nu är det ett tag sedan jag läste den men har för mig att han hävdar att det kan ta upp till ett halv år innan kroppen är redo för hård träning. //Lars Jag har ätit LCHF i dryga 2 år. Så det borde inte bero på det. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Asta_B Posted March 20, 2013 Author Share Posted March 20, 2013 Något som kan vara bra att vara medveten om är att träning i sig är som att ut sätta sig för intensiv stress. Så om du har haft en stressig dag/vecka så kan du med gott samvete skita i träningen tills du är mindre stressad. Styr upp sömnen och stressen och träningen så ska du se att du får mer energi att vara trevlig och härlig på! Tack snälla. Detta gav mig något att tänka på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Nordahl Posted March 31, 2013 Share Posted March 31, 2013 Tack för alla tips och svar. Jag tänker prova dryck med salt. Skippar proteinpulvret så länge och försöker hålla mig till kostens naturliga proteiner. Jag äter även dagligen D vitamin ,B vitamin och Magnesium. Jag får försöka laborera mig fram och hoppas på att det bara är en tillfällig svacka. För träna det älskar jag. Salt är ett bra tips som jag ser att du fått! Om du tränar mycket så behövs det enligt Jonas Bergqvist... http://www.jonasbergqvist.se/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts