Popular Post Limp Posted March 4, 2013 Popular Post Share Posted March 4, 2013 Jag hade tid bokat hos företagsdoktorn idag. Målet var att diskutera mina blodtryckstabletter och ev. att slippa dem. Jag skippade ju ätandet av tabletterna några månader sedan självmant, eftersom mina egna mätningar visade inga höjda värden alls. Idag skulle jag få det officiella utlåtandet, ty sjuksystern hittade inget högt blodtryck heller vid mitt senaste besök. Det blev en blodtryckskontroll i dag med, som doktorn utförde själv. Resultatet blev med mina mått imponerande 122/64 och efter en kort pratstund angående hur jag burit mig åt, dvs. jag berättade att jag åt lågkolhydratkost numera och doktorn undrade om det handlade om LCHF....konstaterade doktorn kort att jag inte längre behövde någon blodtrycksmedicinering. Alltså, nu har jag inga listade krämpor kvar eller äter överhuvudtaget några mediciner alls längre. Inte ens mjället trivs i huvudsvålet mitt längre... det är också borta. En sagolik känsla... årets första riktiga vårkänsla... jag ser verkligen frammemot solen och sommaren. 29 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted March 4, 2013 Share Posted March 4, 2013 Minst lika kul att doktorn visste vad LCHF var för något.. och att de ser vad det kan åstadkomma. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hildegaard Posted March 4, 2013 Share Posted March 4, 2013 Jag blir glad av att höra hur bra det går för dig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Larz Posted March 5, 2013 Share Posted March 5, 2013 Grattis Limp. Måste vara en fantastisk härlig känsla Hoppas doktorn sprider det vidare bland sina kolleger Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stroker49 Posted March 5, 2013 Share Posted March 5, 2013 För några år sedan låg jag på 140/80 och efter två år med LCHF och mer träning ligger jag på 140/80. Jag skulle vilja ha lite lägre men det är ju inget att bry sig om kanske? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnnikaE Posted March 5, 2013 Share Posted March 5, 2013 Härlig läsning! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted March 5, 2013 Author Share Posted March 5, 2013 Minst lika kul att doktorn visste vad LCHF var för något.. och att de ser vad det kan åstadkomma. Nog kände doktorn till vad LCHF handlar om. Han frågade också om jag åt mycket mättade fetter, vilket jag svarade jakande. Doktorn kommenterade mitt svar diplomatiskt med ett hummande och menade att det fanns en hel tvistande om de mättade fetternas farligheter. Jag berättade vidare vilka fetter jag huvudsakligen äter och sedan blev det inte mycket mer diskussioner utom konstaterandet om att jag behövde ingen medicinering mer. Han sa det leende, så på något sätt kändes det som att han var trots allt nöjd med han hörde från mig samt utfallet av lågkolhydratsdieten. Jag har ju sprungit hos han ett drygt decennium och han känner väl till mina viktproblem och alla tidigare ordinationer jag fått av honom. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pathfinder Posted March 5, 2013 Share Posted March 5, 2013 Fantastiskt goda nyheter! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiny Tom Posted March 5, 2013 Share Posted March 5, 2013 En riktig milstolpe där! Grattis! Ytterligare ett exempel på gott ambassadörskap för övrigt. Det är ju resultat som brukar ge mest intryck och som i bästa fall kommer att urholka stenen framöver. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flamman Posted March 5, 2013 Share Posted March 5, 2013 Så roligt att läsa! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mithera Posted March 5, 2013 Share Posted March 5, 2013 Härligt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiaM Posted March 6, 2013 Share Posted March 6, 2013 Jätteroligt.. Grattis till framgången! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VerJen Posted March 12, 2013 Share Posted March 12, 2013 Grattis!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts