Mandelsmör Posted March 5, 2013 Share Posted March 5, 2013 Hej, Äter en del Mejeri produkter i min LCHF kost och jag undrar vad skillnaden på insulinsvaret på laktosfria produkter är jämfört med vanliga mejeriprodukter. Om det ens är någon skillnad? Kan det vara värt att byta ut mot bara laktosfria? Vad har ni för erfarenheter och tankar kring det? MVH Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VET Posted March 5, 2013 Share Posted March 5, 2013 Hej, Äter en del Mejeri produkter i min LCHF kost och jag undrar vad skillnaden på insulinsvaret på laktosfria produkter är jämfört med vanliga mejeriprodukter. Om det ens är någon skillnad? Kan det vara värt att byta ut mot bara laktosfria? Vad har ni för erfarenheter och tankar kring det? MVH I noen "laktosefrie" produkter er ikke laktosen tatt bort. Det vanligste er at disakkaridet laktose splittes enzymatisk til 2 monosakkarider (galaktose og glukose). Like mye karbohydrat, men bedre for den som har laktoseintoleranse. Ingen fordel ved LCHF. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mandelsmör Posted March 5, 2013 Author Share Posted March 5, 2013 Ok Tack Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobinEH Posted March 7, 2013 Share Posted March 7, 2013 I noen "laktosefrie" produkter er ikke laktosen tatt bort. Det vanligste er at disakkaridet laktose splittes enzymatisk til 2 monosakkarider (galaktose og glukose). Like mye karbohydrat, men bedre for den som har laktoseintoleranse. Ingen fordel ved LCHF. Bör inte kolhydratens digestionshastighet förändras? Spjälkningen av laktos till galaktos och glukos bör väl ta sin tid, något som undviks i laktosfria produkter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts