Antonius Posted December 27, 2012 Share Posted December 27, 2012 Hej! jag är en kille på 19år som tränar varje dag, eftersom jag tränar stenhårt så blir det ofta stora portioner mat på en måltid. T.ex. idag så åt jag en hel paj på en måltid motsvarande 6ägg + massor med grädde och ost. Finns det någon negativ konsekvens med att inta så mycket mat under en måltid?, det känns som att det kanske skulle ställa till en överbelastning i kroppen? och att kroppen kanske blir stressad när det blir sån hög koncentrerad fetthalt?. Läste om stress på en blogg av för stort matintag på en gång.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted December 27, 2012 Share Posted December 27, 2012 När kroppen inte far illa av att blodsockret går upp och ner hela tiden tror jag inte man far illa av att äta mycket och sällan. Tror tvärtom att det är bättre för kroppen att sällan byta mellan de två faserna lagring och förbränning. Har hört det från många källor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
icey Posted December 27, 2012 Share Posted December 27, 2012 Fel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
icey Posted December 27, 2012 Share Posted December 27, 2012 Hej! jag är en kille på 19år som tränar varje dag, eftersom jag tränar stenhårt så blir det ofta stora portioner mat på en måltid. T.ex. idag så åt jag en hel paj på en måltid motsvarande 6ägg + massor med grädde och ost. Finns det någon negativ konsekvens med att inta så mycket mat under en måltid?, det känns som att det kanske skulle ställa till en överbelastning i kroppen? och att kroppen kanske blir stressad när det blir sån hög koncentrerad fetthalt?. Läste om stress på en blogg av för stort matintag på en gång.. Vet ej. Det enda jag vet är att jag, precis som du, äter ganska stora portioner när jag väl äter. Och jag äter väl max två mål mat om dagen. Ett på morgonen, och ett på kvällen. Det som är bra med detta är väl att man håller sig mätt i princip hela dagen, och jag tycker spontant att det låter sundare och mer naturligt att inte spendera hela dagen till att bara äta (frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag & kvällsmackor alá kolhydratfrossare) och låta alla tankar cirkulera kring mat och planerandet kring nästa måltid. Det finns viktigare saker att fylla ut tiden med, tycker jag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts