Kittas

Händer inget - hjälp mig

Recommended Posts

Jag gick ner 6,2 kilo på de första 7 veckorna. Sedan hände något. Idag 14 dagar senare väger jag 0,5 kilo mer - alltså en viktreducering med 5,7 kilo istället.

Vad kan jag göra för fel. Blir desperat när vågen inte visar på rätt håll. Har ju ytterligare minst 10-15 kilo att bli av med.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mnja det största felet är nog din desperation och focus på vågen!

Den säger egentligen väldigt lite om din hälsa och din kroppskonstituation!

Ponera att du hade tränat.. vore det då dåligt att öka i muskelvikt?

För det första så tappar man en del vatten i början.. det brukar komma tillbaka efter ett tag.

Vattenvikten varierar helt enkelt.. strunta i vågen och kolla hur dina byxor sitter de brukar vara en bättre mätare än vågen.. speciellt midjemåttet!

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag gick ner 6,2 kilo på de första 7 veckorna. Sedan hände något. Idag 14 dagar senare väger jag 0,5 kilo mer - alltså en viktreducering med 5,7 kilo istället.

Vad kan jag göra för fel. Blir desperat när vågen inte visar på rätt håll. Har ju ytterligare minst 10-15 kilo att bli av med.

Jag är också nybörjare men har du mätt dig i midja?? du kanske gått ner där :)     (har hänt mig + 0,5 vikt - 1 cm midjan)

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag varierar runt 1kg i vikt från dag till dag..

I början var jag nästan beroende av att väga mig.

Nuförtiden vägen jag mig bara på måndagar. Om jag ens väger mig alls.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mnja det största felet är nog din desperation och focus på vågen!

Den säger egentligen väldigt lite om din hälsa och din kroppskonstituation!

Ponera att du hade tränat.. vore det då dåligt att öka i muskelvikt?

För det första så tappar man en del vatten i början.. det brukar komma tillbaka efter ett tag.

Vattenvikten varierar helt enkelt.. strunta i vågen och kolla hur dina byxor sitter de brukar vara en bättre mätare än vågen.. speciellt midjemåttet!

Tack för rådet. Ska kanske inte kolla vågen dagligen. Har börjat på Friskis men bara med seniordans. I och för sig ganska svettigt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag står också still, men jag vet att det är en kombination av stress och för lite fett, så jag är inte orolig. Snart börjar det hända igen.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Stress & sömn fuckar upp allt för mig... Ju mer jag blir frustrerad över vikten, ju mer vägrar vågen! :)

Jag tror att om man skiter i vikten och motionerar ihop med strikt lchf-kost kommer det av sig själv.

Lätt att säga, svårare att hålla...

Jag ska ta skiten nu innan sommaren! -10 kg eller så tar jag fram kniven! :blink:

http://mattiasnordahl.blogspot.se/

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Stress & sömn fuckar upp allt för mig... Ju mer jag blir frustrerad över vikten, ju mer vägrar vågen! :)

Jag tror att om man skiter i vikten och motionerar ihop med strikt lchf-kost kommer det av sig själv.

Lätt att säga, svårare att hålla...

Jag ska ta skiten nu innan sommaren! -10 kg eller så tar jag fram kniven! :blink:

http://mattiasnordahl.blogspot.se/

Läste lite på din blogg, om dina kolhydratfrossningar. Och att du undrar varför. Men du svarar själv - alkohol, eller hur? Då minskar impulskontrollen och du ger efter för alkohol/sockersuget. Nu slog jag kanske in öppna dörrar. Ursäkta i så fall ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Släpp fokuset på vikten och fokusera på känslan av att må bra som man ju gör på lchf, OM man inte drar med sig en massa förhoppningar/krav om viktnedgång och annat.

Sen när du står där en dag och den enda tanken du har i huvudet är "vad bra jag mår"...då kan du ställa dig på vågen igen.
Lycka till!

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för rådet. Ska kanske inte kolla vågen dagligen. Har börjat på Friskis men bara med seniordans. I och för sig ganska svettigt.

Träning gör att musklerna svullnar.. svullnad betyder vattenansamling.. strunta i vattnet.. det kommer och går!

Byxliningen brukar vara det säkraste måttet.. även om det oxå varierar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är inte bra att väga sig varje dag- man blir lätt besatt av det och det är inte bra för psyket och därmed inte bra för hälsan!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg