EwaCarin Posted December 27, 2012 Share Posted December 27, 2012 Har sedan i januari 2012 tagit 5000 IE D-vitamin ( PurePharma). Vid en hälsokontroll denna höst visade det sig att jag har svår brist ( enl. läkaren på min hälsocentral) jag berättade att jag tar tillskott som ligger högt över rek. doser. Han vill nu att jag byter ut den sort jag tar mot ett receptbelagt men mycket lägre dos... Jag litar på den lab.rapport (kostdoktorns) jag tagit del av som visar att PurePharma innehåller det den skall. Vad gör jag nu? Skall jag fortsätta ta mina 5000 IE + de receptbelagda 1750 IE? Eller skall jag följa läkarens råd och byta ut mot annan sort och antagligen få i mig ännu mindre? / Ewa-C Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ted_Hutchinson Posted December 27, 2012 Share Posted December 27, 2012 Chart showing How much vitamin D should I take? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts