Jump to content

ÄNTLIGEN VIKTNEDGÅNG

lusardimarie

Recommended Posts

Grattis!

Energibalansteorin må vara grinig och otrevlig men den styr trots allt. Bra att PF kunde hjälpa dig att tillfredställa den lagen utan kaloriräkning. Mindre bra att de allmänna råden inom stora delar av LCHF-sfären ser energibalansteorin som en fiende istället för en vän.

• Like 1

Ätit lchf många år, gick ner bra vikt när jag började men sen smög sig kilona på pga för mycket fusk och för mycket lchf mat. Men nu sen i början på januari har jag gått ner 6 kilo.

Jag har minskat mängden mat (mindre kalorier) minskat mejeri och nästan helt tagit bort nötter. Jag har kört periodisk fasta vilket inneburit attjag tagit bort frukosten och det blir en måltid mindre. Trodde aldrig jag skulle klara det men man vande sig efter ett par dagar.

Har ej tränat så mycket på ett tag pga skada, däremot promenader.

En dag kan se ut så här: kl.12 omelett med makrill och majonäs, kl 15 ett mellanmål om jag är sugen, ett kokt ägg kl 17.30 kött eller fisk med grönsaker. Lagar mat med gott om kokosfett och smör.

Sen blir det pf mellan 18-12. Kan känna mig sugen ibland men då dricker jag kaffe, te eller kolsyrat vatten.

Detta har gett mig viktnedgång och jag fortsätter neråt. Väger nu knappt 65 kg till mina 164 cm.

Det kunde varit min egen berättelse! Gick ner mycker i början, men sen stannade det upp och gick även uppåt ibland. "Men man ska ju kunna äta hur mycket som helst, varför funkar det inte?!", tänkte jag. Sen drog jag ner på matmängden (och mejerier) och vikten började röra sig neråt igen ;)