Lua Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 Välkommen till bloggen där jag slår ett slag för portionsstorlekens betydelse. Kvinnor i medelåldern (gäller icket mig, jag är bara 41 ) har ibland svårt att gå ner i vikt, särskilt kanske när de närmar sig sin målvikt. Jag har själv varit där och provat den "traditionella" rekommendationen: mer fett och mycket lite (eller inga) kolhydrater. Det fungerade inte för mig. Jag är alldeles för glad i mat och i matlagning och att laga mat på bara fett och proteiner blir helt enkelt för trist för mig. Så jag gav mig på portionerna, halverade dem och satte istället på en extra smörklick på tallriken. Och voila! De kilon som suttit som berget har runnit av mig. Det har inneburit att jag varit mer hungrig när det varit dags att äta nästa mål, men jag har aldrig plågats eller blivit galen av hunger. Tyck gärna till i bloggen 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petra Posted March 14, 2013 Share Posted March 14, 2013 DET var en bra ide’ ! Jag har 4-5 estetiska kilon jag vill bli av med så musklerna syns, men superstrikt lchf hjälper inte, jag äter FÖR mycket ändå, särskilt på kvällarna… Ska prova din metod omedelbart bums idag! Tack för tipset! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted March 14, 2013 Share Posted March 14, 2013 Kul att det funkat! Har börjat testa mer åt det hållet för jag har också svårt att klara det superstrikta (kroppen mår bra men det är sååååå trist!). Mitt dilemma är kvällarna, då vill jag småäta (gör gärna det när jag är trött) och mer hunger/sug då gör att jag överäter. Men men, skam den som ger sig! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joshua3 Posted March 14, 2013 Share Posted March 14, 2013 Jag har problem med nötter tex., har jag nötter hemma så blir det att jag överäter, samma sak med ost (inte lika ofta)... Men kan man inte tänka att man är lite mer strikt och äter mindre om man vill gå ner i vikt och äter mer vanligt om man vill behålla vikten, en annan aspekt är väl att fylla upp med grönsaker vad tror ni om det? Jag har mätt ketoner och märker att man inte påverkas så mycket av tex. grönsallad och gurka osv.... det med lite olivolja och parmesan till en bit kött eller fisk är ju kanon'!! I perioder har jag druckit kaffe med smör på morgonen och sen ätit mer under resten av dagen, då blir ju totalen inte så farlig... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts