sunkyard Posted December 27, 2012 Share Posted December 27, 2012 hejsan jag är 20 år, behöver inte gå ner i och äter sällan sötsaker (innan LCHF), äter mycket sallad osv, jag har varit sjukskriven ett antal månader och har ätit lchf, men har nu kommit tillbaka till jobb, jag har blivit smal som en pinne och har förövrigt ett krävande jobb, vad jag menar är att, min kropp tycker det är jobbigt när jag inte kan äta lite kolhydrater för den här extra boosten och då menar jag inte jättemycket som man gör utan, lite kolhydrater typ en halv potatis men resten enligt LCHF med riktigt smör, protein och så vidare???? hjälp mig tycker allt verkar som en djungel, med koster för att må bra osv, visserligen funkar lchf men lyssna jag på kroppen är det något litet som saknas,..för vill må bra och gör de när jag ätit en halv potatis, mer kött och sallad, då är jag mätt länge, åt förövrigt mycket havregrynsgröt på morgon men när jag åt strikt LCHF så slutade jag med det å lärde mig äta nötter och bär med turkisk yoghurt, har även lärt mig äta fisk, något jag inte gillat förut! men som sagt min kropp försöker säga mig något känns det som Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
avksom Posted December 27, 2012 Share Posted December 27, 2012 imo svarar du på din egen fråga.. ingen individ är den andre lik, ät liberal lchf med lite mer kolhydrater om du känner att du mår bäst av det.. det viktigaste är förmodligen ändå att du undviker gluten/spannmål och raffinerade kolhydrater. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted December 27, 2012 Share Posted December 27, 2012 Vad menar du med "extra boost"... kolhydratkick ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plutten11 Posted December 27, 2012 Share Posted December 27, 2012 Håller med avksom. Ät det som du mår bra av, en halv potatis lär du inte dö av . Vi är alla olika och jag tror inte ett enskilt sätt att äta passar alla lika bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted December 27, 2012 Share Posted December 27, 2012 Strikt LCHF innehåller inte mycket alls av nötter och turkisk yoghurt. Antar du menar normal LCHF fast inget fusk .Tycker det inte låter som du kör HighFat biten. Det är den du behöver för att få energi.Tips, nästa gång använd en mer informativ titel i tråden, annars hade det blivit mycket förvirrande om alla skrev just bara "hjälp" . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sunkyard Posted December 28, 2012 Author Share Posted December 28, 2012 hejsan vad bra svar jag fått och även trevliga miner trots att jag skrev som jag skrev! jag tror det kan var pga förlite fett, men i övrigt har jag skippat socker och anser att havre, makaroner bara är bukfyllnad, men potatis är något att när jag ätit tex en halv potatis så äre som att huvudet funkar direkt och jag är mätt med hjälp av fetter, kött och så vidare och behöver inte äta så mycket! jag har som sagt kanske haft förlite fett men vet ej! känns som jag lagt till med extra fett och nej strikt menade jag förstås inte utan menade vanlig lchf utan fusk! är förövrigt nöjd med metoder att kunna njuta och vill därför därigenom förebygga så att man mår bra hela livet, eftersom jag anser att bara kolhydrater i stor mängd inte fyller någon funktion! och allt känns så otorligt jobbigt, förstår att många som tex är i min ålder slutar bry sig eftersom det finns så många olika metoder, men tror dom flesta börjar gå emot kostcirkeln för lågkolhydrater, förövrigt jobbar jag som hantverkare, smed,snickare, plåtslagare,svetsare och på kvällar jobbar jag även med människor så har lite bollar i rullning, och vill därför gärna bli pigg direkt och under en lång tid! Jajamen leo jag skall tänka på det med rubriken nästa gång och är glad ni tog det med ro! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emma Posted January 4, 2013 Share Posted January 4, 2013 Jajamen leo jag skall tänka på det med rubriken nästa gång och är glad ni tog det med ro! Det går att redigera titeln i efterhand. Klick på redigera i första inlägget och sedan "använd fullständig editor". Lycka till med maten. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted January 4, 2013 Share Posted January 4, 2013 Good find Emma! Har nu ändrat titeln och lagt till taggar i min FAQ tråd, samt lagt till tipset. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts