Gaia Posted March 15, 2013 Share Posted March 15, 2013 Letar efter riktigt bra kolhydrats tabeller som är seriösa och proffesionella. Är det någon som vet ngt om Dietist-xp? Det finns en gratisvariant och en som man köper. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKJ Posted March 15, 2013 Share Posted March 15, 2013 Slv har ju en databas. Dietist baseras nog på den men i sådana program kan man ju räkna ut hur mycket det blir i det man äter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dufva Posted March 15, 2013 Share Posted March 15, 2013 Fineli tycker jag är nordens bästa livsmedelsdatabas som dessutom snabbt går att sortera så man enkelt får fram vad man är ute efter http://www.fineli.fi/index.php?lang=sv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaia Posted March 15, 2013 Author Share Posted March 15, 2013 tack för svar. SLV´s tabeller är allt inte fullständiga de borde uppdatera mycket där. Fineli har jag kikat på och hittat en del bra info på. Dietist xp skulle jag dock vilja ha mer feed back på... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKJ Posted March 15, 2013 Share Posted March 15, 2013 tack för svar. SLV´s tabeller är allt inte fullständiga de borde uppdatera mycket där. Fineli har jag kikat på och hittat en del bra info på. Dietist xp skulle jag dock vilja ha mer feed back på... Kontakta slv och säg var du saknar. Ju fler som hör av sig ju större chans till förbättring. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted March 16, 2013 Share Posted March 16, 2013 Det finns bra tabeller.. men de stämmer sällan med vad du äter! Riktig mat varierar o det grövsta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ganymedes Posted March 16, 2013 Share Posted March 16, 2013 "Sillens fettinnehåll kan variera mellan 8-18/100g beroende av årstid". Det står på en sillburk i mitt kylskåp. Därmed så varierar dom andra näringsämnena också lika mycket. Det här borde ju gälla alla matvaror mer eller mindre. Så att hitta en exakt tabell är omöjligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts