Flamman Posted March 15, 2013 Share Posted March 15, 2013 När vi åt middag ikväll insåg jag hur mycket min smak har förändrats på bara några veckor. Inte bara att sötsuget på godis och annat är borta, nu tycker jag att paprika är alldeles för sött att ha i matlagningen. Jag som har haft paprika i mat i hur många år som helst, utan att ens reflektera över att det ger sötma. Hur har ni upplevt förändringar i smaken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lua Posted March 15, 2013 Share Posted March 15, 2013 Precis som du. Att man upplever den söta smaken på helt annat sätt. Morot smakar ju rent socker Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maja Posted March 16, 2013 Share Posted March 16, 2013 Jag håller med föregående. Tycker inte heller att jag behöver lika mycket kryddor - allt smakar faktiskt bättre när man blir "avgiftad" på socker *yes!* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ego Posted March 16, 2013 Share Posted March 16, 2013 Mmm...om jag känner mig lite sötsugen mjuksteker jag lite lök och har till min omelett, nästan som efterrätt i munnen haha Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted March 16, 2013 Share Posted March 16, 2013 Mmm...om jag känner mig lite sötsugen mjuksteker jag lite lök och har till min omelett, nästan som efterrätt i munnen haha Lök är lite sött! Jag tycker även vitlök är lite söt när man steker den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ego Posted March 16, 2013 Share Posted March 16, 2013 Lök är lite sött! Jag tycker även vitlök är lite söt när man steker den. Haha Ja verkligen! Släng på lite körsbärstomater också så är det i princip jämförbart med en prinsesstårta *fniss* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts