Melliz Posted March 16, 2013 Share Posted March 16, 2013 Hej alla underbara människor! Det är nämligen så att jag håller på med ett projektarbete nu om dagens kostrekommendationer om främst mättat fett, margarin och lätt produkter. Och skulle vara väldigt tacksam om någon vet nån bra tro given bok med studier om detta eller också allmänt om fett och dess påverkan på kroppen. Eftersom att jag tror att mättat fett är INTEE farligt för oss och margarin ska vi inte prata om. samt hur det går till när man gör en vanlig naturlig produkt till lätt. Tacksam för tips!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted March 16, 2013 Share Posted March 16, 2013 På svenska kommer jag direkt att tänka på: "Fettskrämd" av Lars-Erik Litsfeldt "Ät upp till bevis" av Fredrik Nyström "Fett och kolesterol är hälsosamt" av Uffe Ravnskov På engelska finns: "Cholesterol and Saturated Fat Prevent Heart Desease" av David Evans "The Great Cholesterol Con" av Malcolm Kendrick "Why We Get Fat" och "Good Calories, Bad Calories" av Gary Taubes ...och så naturligtvis "Matrevolutionen" av Doc Lycka till med ditt projektarbete! EDIT: Kom också på "Forskningsfusket" av Ralf Sundberg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Britt-Mari Posted March 16, 2013 Share Posted March 16, 2013 Hej, kanske inte den första boken man kommer att tänka på i ditt ämne. STOPPA ALZEIMER NU, Bruce Fife Läser den just nu. Enormt intressant, borde läsas av alla! Nyttiga fetter tas upp och forskning om detta. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts