Jump to content

Premiärmilen 2013 eller andra motionslopp

Jounih

Planerade motionslopp under 2013  

16 members have voted

1. 1. Vilka/vilket lopp anmäld till under 2013

• Premiärmilen
      2
    • Kungsholmen Runt
      2
    • Stockholm Marathon
      3
    • Midnattsloppet
      3
    • Dn Stockholm Halvmarathon
      2
    • Hässelbyloppet
      1
    • Något annat lopp
      12

Recommended Posts

De 2 stora löparmålen (där jag ska springa fort för att vara mig) för mig i år är Stockholm Marathon och Lidingöloppet. Därutöver blir det nog någon halvmara och startmilen i Örebro. Annars är det tredje stora målet Vätternrundan där det också ska gå hyfsat fort (med mina mått).

Redan anmäld till Stockholm halvmara, men sen blir det troligtvis midnattsloppet och kanske även Hässelbyloppet.

Beror lite på hur jag jobbar, om vi får barnvakt, hur lat jag är och på vädret ;)

• 1 month later...

Jag springer en hel del och gillar utmaningar så hypade femkilometerslopp som berättar att man är en man om man springer är inget för mig.

Ska springa en halvmara om två veckor....och tänker givetvis inte kolhydratladda för fem öre.

Jag skulle så gärna springa några lopp men hälsenan har spökat flera år nu och det har kosten inte lyckats fixa... ännu  ;)  Vätternrundan ska det däremot bli för mig också ..men jag är bara en glad motionär så kommer jag under 12 timmar är jag nöjd....

Egentligen är det väl att ta i att kryssa för "annat lopp" och mena Vårruset. 15000 damer tar en promenad i Slottsskogen, brukar vi definiera det. :)  Det finns de som springer, men det är svårt. Men när jag lyckas ta mig ner till någon mer löpvänlig vikt ska även jag springa något lopp.

Jag har inte kommit igång med någon regelbunden träning än, och det blir nog inte löpning, mer troligt spinning, när jag får bakdelen ur vagnen. Men jag är ruskigt stolt över er, och det skulle vara häftigt om ni hade någon LCHF-logga. Nu är min argumentationsteknik, vad gäller träning, lite klen, då jag inte tränar själv, just nu.

Men nu fick jag ett bra argument!

Lycka till i loppen, och ha roligt :) !

Funbeat är också bra: http://www.funbeat.se/races/

Förresten:

Det finns ju flera stafettävlingar, vad säg om ett lågkolhydratkostlag på en sadån?

Bellmanstafetten är ett förslag. Man ställer upp med 5-manna lag och springer 5km/sträcka.

Tror att den kostar runt 1075kr /lag och man kan anmäla sig på 3 olika dagar.

mer info på www.bellmanstafetten.se/

Jag är med om vi får ihop ett eller flera lag.

Tre dagar ger valfrihet

Bellmanstafetten erbjuder valfrihet när det gäller tävlingsdag; passar det ditt lag bäst att springa en vardagskväll eller en lördagseftermiddag?

Välj datum när du anmäler laget!

•Onsdag 21 augusti startar Bellmanstafetten klockan 17.30.

•Torsdag 22 augusti startar Bellmanstafetten klockan 17.30.

•Lördag 24 augusti startar Bellmanstafetten klockan 12.00.

• 1 month later...
  • 2 weeks later...

Tre dagar ger valfrihet

Bellmanstafetten erbjuder valfrihet när det gäller tävlingsdag; passar det ditt lag bäst att springa en vardagskväll eller en lördagseftermiddag?

Välj datum när du anmäler laget!

•Onsdag 21 augusti startar Bellmanstafetten klockan 17.30.

•Torsdag 22 augusti startar Bellmanstafetten klockan 17.30.

•Lördag 24 augusti startar Bellmanstafetten klockan 12.00.

Onsdagen röstar jag för!

Så hinner man vila lite inför lördagen... På lördagen är det nämligen bl.a. LCHF loppet i Sthlm och Telge stadslopp i Södertälje.