Jounih Posted March 16, 2013 Share Posted March 16, 2013 Skulle vara kul att veta om det finns medlemmar som gillar att springa lopp. Det har ju varit tal om att ta fram en informell tävlingströja för LCHF löpare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camillawl Posted March 16, 2013 Share Posted March 16, 2013 Jag gör det:) både springer och åker skidor! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leifanders Posted March 16, 2013 Share Posted March 16, 2013 De 2 stora löparmålen (där jag ska springa fort för att vara mig) för mig i år är Stockholm Marathon och Lidingöloppet. Därutöver blir det nog någon halvmara och startmilen i Örebro. Annars är det tredje stora målet Vätternrundan där det också ska gå hyfsat fort (med mina mått). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ego Posted March 16, 2013 Share Posted March 16, 2013 Redan anmäld till Stockholm halvmara, men sen blir det troligtvis midnattsloppet och kanske även Hässelbyloppet. Beror lite på hur jag jobbar, om vi får barnvakt, hur lat jag är och på vädret Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ljusblo Posted April 19, 2013 Share Posted April 19, 2013 Jag springer en hel del och gillar utmaningar så hypade femkilometerslopp som berättar att man är en man om man springer är inget för mig. Ska springa en halvmara om två veckor....och tänker givetvis inte kolhydratladda för fem öre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted April 19, 2013 Share Posted April 19, 2013 Jag skulle så gärna springa några lopp men hälsenan har spökat flera år nu och det har kosten inte lyckats fixa... ännu Vätternrundan ska det däremot bli för mig också ..men jag är bara en glad motionär så kommer jag under 12 timmar är jag nöjd.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melliz Posted April 20, 2013 Share Posted April 20, 2013 Göteborgsvarvet blir de och antagligen midnattsloppet.. Tycker verkligen att en sådan tröja hade varit perfekt. Springer gärna i den.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ljusblo Posted April 20, 2013 Share Posted April 20, 2013 Jag skulle nog ha på den dygnet runt, alla dagar... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emma Posted April 20, 2013 Share Posted April 20, 2013 Jag sprang mitt första lopp idag och kommer säkert springa fler... Just nu är jag dock ingen bra LCHF reklam då jag springer alldeles för långsam... 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted April 20, 2013 Share Posted April 20, 2013 Va häftigt det vore om vi kunde ha nån stor LCHF logga på oss när vi springer. Så folk faktiskt får se med egna ögon att det går. O man behöver inte vara bäst för att folk ska få upp ögonen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melliz Posted April 21, 2013 Share Posted April 21, 2013 Verkligen! Måste ju gå att åna? Har gärna på mig en på Gbg varvet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted April 21, 2013 Share Posted April 21, 2013 Egentligen är det väl att ta i att kryssa för "annat lopp" och mena Vårruset. 15000 damer tar en promenad i Slottsskogen, brukar vi definiera det. Det finns de som springer, men det är svårt. Men när jag lyckas ta mig ner till någon mer löpvänlig vikt ska även jag springa något lopp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anna-Lena Posted April 21, 2013 Share Posted April 21, 2013 Jag har inte kommit igång med någon regelbunden träning än, och det blir nog inte löpning, mer troligt spinning, när jag får bakdelen ur vagnen. Men jag är ruskigt stolt över er, och det skulle vara häftigt om ni hade någon LCHF-logga. Nu är min argumentationsteknik, vad gäller träning, lite klen, då jag inte tränar själv, just nu. Men nu fick jag ett bra argument! Lycka till i loppen, och ha roligt ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aerium Posted April 22, 2013 Share Posted April 22, 2013 Jag skulle vilja testa på att springa något lopp snart för första gången. I Stockholm. Vart kan jag hitta information om när sådana event håller till? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ljusblo Posted April 22, 2013 Share Posted April 22, 2013 Aerium.... Jag hittar loppen och en väldigt massa annat på www.jogg.se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted April 22, 2013 Share Posted April 22, 2013 Finns en plats över i ett lag på Blodomloppet i Uppsala för en seriös (och då menar jag att man kommer, inte nödvändigtvis att man är snabb) löpare. Pm till mig om du vill. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted April 22, 2013 Share Posted April 22, 2013 Jag skulle vilja testa på att springa något lopp snart för första gången. I Stockholm. Vart kan jag hitta information om när sådana event håller till? http://loppen.se/lopp/ brukar jag kolla på. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aerium Posted April 22, 2013 Share Posted April 22, 2013 http://loppen.se/lopp/ brukar jag kolla på. Helt perfekt sida, tack Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted April 22, 2013 Share Posted April 22, 2013 Helt perfekt sida, tack See ya in the track! Blodomloppet Uppsala blir det för mig förutom nåt internt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emma Posted April 22, 2013 Share Posted April 22, 2013 http://loppen.se/lopp/ brukar jag kolla på. Funbeat är också bra: http://www.funbeat.se/races/ Förresten: Det finns ju flera stafettävlingar, vad sägs om ett lågkolhydratkostlag på en sadån? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jounih Posted April 23, 2013 Author Share Posted April 23, 2013 Funbeat är också bra: http://www.funbeat.se/races/ Förresten: Det finns ju flera stafettävlingar, vad säg om ett lågkolhydratkostlag på en sadån? Bellmanstafetten är ett förslag. Man ställer upp med 5-manna lag och springer 5km/sträcka. Tror att den kostar runt 1075kr /lag och man kan anmäla sig på 3 olika dagar. mer info på www.bellmanstafetten.se/ Jag är med om vi får ihop ett eller flera lag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jounih Posted April 23, 2013 Author Share Posted April 23, 2013 Tre dagar ger valfrihet Bellmanstafetten erbjuder valfrihet när det gäller tävlingsdag; passar det ditt lag bäst att springa en vardagskväll eller en lördagseftermiddag? Välj datum när du anmäler laget! •Onsdag 21 augusti startar Bellmanstafetten klockan 17.30. •Torsdag 22 augusti startar Bellmanstafetten klockan 17.30. •Lördag 24 augusti startar Bellmanstafetten klockan 12.00. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emma Posted May 27, 2013 Share Posted May 27, 2013 Någon som kanske är intresserad av att springa parloppet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emma Posted June 10, 2013 Share Posted June 10, 2013 Tre dagar ger valfrihet Bellmanstafetten erbjuder valfrihet när det gäller tävlingsdag; passar det ditt lag bäst att springa en vardagskväll eller en lördagseftermiddag? Välj datum när du anmäler laget! •Onsdag 21 augusti startar Bellmanstafetten klockan 17.30. •Torsdag 22 augusti startar Bellmanstafetten klockan 17.30. •Lördag 24 augusti startar Bellmanstafetten klockan 12.00. Onsdagen röstar jag för! Så hinner man vila lite inför lördagen... På lördagen är det nämligen bl.a. LCHF loppet i Sthlm och Telge stadslopp i Södertälje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts