Jump to content

Träningsredskap

Calle90

Recommended Posts

Har lite saker som jag funderat på om man ska ta och köpa för att göra träningen bättre. Det ena är träningshandskar och det andra vet jag inte riktigt vad det heter, men jag tror det är en sån där Captain of crush. Man ska kunna träna sin forearm med den. Anledningen till varför jag vill skaffa träningshandskar är för att jag svettas på händerna när jag styrketränar och har svårt att få bra grepp vilket leder till att man inte vill ta dem där sista repsen som kan vara gynsamma. Vill inte att det ska låta KABOOM i gymmet eller att man skadar sig.

Men då är min fråga angående handskarna. Hur man vet vilket storlek man har? Har aldrig mätt mina händer.

Finns det något annat som kan vara ett klokt träningsredskap när man ändå är i svängarna om man styrketränar och konditionstränar? Fokus på träningsredskap.

Inga handskar, inget omvänt grepp vid marklyft förrän man har blivit riktigt stark och inga remmar förrän man är överjävligt elitstark. Syftet är just att man så långt som möjligt skall träna upp sin greppstyrka. Magnesiumpulver ("talk") får man ofta bara använda på riktigt seriösa gym, alltså inte på de flesta. Man kan dra handflatorna på golvet för att plocka upp lite dam och smuts, det brukar hjälpa.

Inga handskar, inget omvänt grepp vid marklyft förrän man har blivit riktigt stark och inga remmar förrän man är överjävligt elitstark. Syftet är just att man så långt som möjligt skall träna upp sin greppstyrka. Magnesiumpulver ("talk") får man ofta bara använda på riktigt seriösa gym, alltså inte på de flesta. Man kan dra handflatorna på golvet för att plocka upp lite dam och smuts, det brukar hjälpa.

Damm från golvet :) Bra tips, lite okonventionellt!