Calle90 Posted March 16, 2013 Share Posted March 16, 2013 Har lite saker som jag funderat på om man ska ta och köpa för att göra träningen bättre. Det ena är träningshandskar och det andra vet jag inte riktigt vad det heter, men jag tror det är en sån där Captain of crush. Man ska kunna träna sin forearm med den. Anledningen till varför jag vill skaffa träningshandskar är för att jag svettas på händerna när jag styrketränar och har svårt att få bra grepp vilket leder till att man inte vill ta dem där sista repsen som kan vara gynsamma. Vill inte att det ska låta KABOOM i gymmet eller att man skadar sig. Men då är min fråga angående handskarna. Hur man vet vilket storlek man har? Har aldrig mätt mina händer. Finns det något annat som kan vara ett klokt träningsredskap när man ändå är i svängarna om man styrketränar och konditionstränar? Fokus på träningsredskap. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patrix Posted March 17, 2013 Share Posted March 17, 2013 Vad gäller handskar ska man nog prova det par man köper Jag tränar med dessa. http://www.clasohlson.com/se/Arbetshandske-Tegera-Pro/Pr347361005 Funkar perfekt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaWii Posted March 18, 2013 Share Posted March 18, 2013 Handskar behöver man inte för att hjälpa greppet, det räcker (och blir bättre) om du använder talk. Men utöver det behövs greppträning! Kör du marklyft kan du använda remmar när grepporken tagit slut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stroker49 Posted March 18, 2013 Share Posted March 18, 2013 Inga handskar, inget omvänt grepp vid marklyft förrän man har blivit riktigt stark och inga remmar förrän man är överjävligt elitstark. Syftet är just att man så långt som möjligt skall träna upp sin greppstyrka. Magnesiumpulver ("talk") får man ofta bara använda på riktigt seriösa gym, alltså inte på de flesta. Man kan dra handflatorna på golvet för att plocka upp lite dam och smuts, det brukar hjälpa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaWii Posted March 21, 2013 Share Posted March 21, 2013 Inga handskar, inget omvänt grepp vid marklyft förrän man har blivit riktigt stark och inga remmar förrän man är överjävligt elitstark. Syftet är just att man så långt som möjligt skall träna upp sin greppstyrka. Magnesiumpulver ("talk") får man ofta bara använda på riktigt seriösa gym, alltså inte på de flesta. Man kan dra handflatorna på golvet för att plocka upp lite dam och smuts, det brukar hjälpa. Damm från golvet Bra tips, lite okonventionellt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts