Gånerivikt Posted March 17, 2013 Share Posted March 17, 2013 Jag är 173 lång började på 107,3 kg och nu står vägen på 99-100 kg på morgon men nu står det still,(( viktnergång på 1 och 1/2 månad.)) stilla i 1-2 veckor minst. Jag äter tex turkisk yoghurt eller stekt fläsk som frukost, ibland 3 ägg , lunch 2-3 köttskivor tex fläsk/ eller annat kött/ wokgrönsaker som steks elr kokas / bea o kryddsmör, allt steks i smör. middag blir lika som lunchen , kaffe med kaffegrädde/elr riktig grädde 4-5 koppar om dagen. tja det är väl allt , ska jag få i mig mer fett för att få kroppen att vakna ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rörmokare Jonsson Posted March 17, 2013 Share Posted March 17, 2013 ta det du lungt och se tiden an, du kan stå still i flera månader innan det händer nått, ät och njut av tillvaron bara Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted March 17, 2013 Share Posted March 17, 2013 Risken finns att du äter för mycket. Du nämner inga mängder, men det känns nästan som du skulle kunna få i dig för mycket energi. Gör gärna en beräkning på någon av nätets gratistjänster, så får du nivån bekräftat. Ett sätt att få kroppen vakna, är att inta extra fett... t.ex kokosfett som är nog det bästa. Blanda gärna i kaffe eller te och se vad som händer. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Modesty Blaze Posted March 17, 2013 Share Posted March 17, 2013 Sen tycker jag det låter som för mycket grädde (= kolhydrater) i kosten. Lägg in det på typ matdagboken.se coh se hur många kolhydrater du kommer upp i på en dag. Du skall helst inte överstiga 20 gr KH/dag tycker jag. Och över 80% av energin du får i dig skall vara av fett. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted March 18, 2013 Share Posted March 18, 2013 Ett sätt att få kroppen vakna, är att inta extra fett... t.ex kokosfett som är nog det bästa. Limp kan du rekommendera ett bra kokosfett? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maja Posted March 18, 2013 Share Posted March 18, 2013 Även jag har hamnat på en platå och testar därför med att skippa grädde i t ex kaffe och omlett, istället tillsätter jag mer smör och kokosfett. Få se om det får igång min viktnedgång igen. Sen är jag lite skadad runt ett knä så simträningen inte går att genomföra i samma utsträckning för tillfället. Jag är övertygad om att min kropp behöver fysisk aktivitet också för att vilja lätta på kilona Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted March 18, 2013 Share Posted March 18, 2013 Limp kan du rekommendera ett bra kokosfett? Allt som du hittar utom silverpaketet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stroker49 Posted March 18, 2013 Share Posted March 18, 2013 Jag är 173 lång började på 107,3 kg och nu står vägen på 99-100 kg på morgon men nu står det still,(( viktnergång på 1 och 1/2 månad.)) stilla i 1-2 veckor minst. Jag äter tex turkisk yoghurt eller stekt fläsk som frukost, ibland 3 ägg , lunch 2-3 köttskivor tex fläsk/ eller annat kött/ wokgrönsaker som steks elr kokas / bea o kryddsmör, allt steks i smör. middag blir lika som lunchen , kaffe med kaffegrädde/elr riktig grädde 4-5 koppar om dagen. tja det är väl allt , ska jag få i mig mer fett för att få kroppen att vakna ? Jag tror du äter alldeles för mycket. Du bör äta betydligt mindre om du vill gå ner i vikt, och du kanske skall gå ner 30kg till. Men det är det som är så bra med LCHF, man kan äta mindre utan att bli hungrig. Men det är också en mental omställning. Att våga äta bara ett ägg, eller inget alls, till frukost. Magen och kroppen kräver också omställning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paleo 2.0 Posted March 18, 2013 Share Posted March 18, 2013 Skit i vikten ett tag och ta mått istället över bröst, midja, lår och armar.Då är det lättare att se ifall något händer.Och ge det tid kroppen måste justera ibland och det tar tid.Fortsätt ät och må bra så ger det sig ska du se. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paleo 2.0 Posted March 18, 2013 Share Posted March 18, 2013 Problemet med att äta mindre är ju att kroppen kommer anpassa muskel massan efter energi intaget, drar du ner på energi intaget så gör kroppen helt enkelt av med det som tar energi dvs muskler.Visst vill du gå ner fort kan du ju köra med energi underskott men har du inte bråttom så fortsätt som du gör så kommer du gå ner sakta men säkert. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gånerivikt Posted March 20, 2013 Author Share Posted March 20, 2013 Skit i vikten ett tag och ta mått istället över bröst, midja, lår och armar. Då är det lättare att se ifall något händer. Och ge det tid kroppen måste justera ibland och det tar tid. Fortsätt ät och må bra så ger det sig ska du se. Jag ser att jag blir tajtare som du sa över lår- axlar- rygg- och så klart så har ju magen dragit ihop sig också, men som roockie så blir jag fundersam när vikten stannar upp, Nu har jag dragit ner på intag av mängd mat. ingen kaffegrädde och vanlig grädde till kaffe elr matlagning, frukost ett pkt bacon 1st ägg,,,ett pkt bacon elr köttbit 2 stekta ägg till lunch, middag 1st köttbit elr fiskbit stekt i riktigt smör, all mat innehåller kokta wokgrönsaker, så nu får vi se... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xtra lchf Posted March 20, 2013 Share Posted March 20, 2013 Har själv stått stilla länge men mätte mig nu och minus 3 cm runt höften och minus 0,6kg allt tack vare periodisk fasta och lchf så mitt tipps är att du kikar på periodisk fasta i detta forum. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frida Posted March 20, 2013 Share Posted March 20, 2013 Jag stod still i en månad ungefär gick upp och ned 2 kilo. Men nu äntligen har det släppt och på mindre än 2 veckor har jag gått ned 1,5 kg. Ge inte upp! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gånerivikt Posted March 21, 2013 Author Share Posted March 21, 2013 Provar nu med 1pkt bacon 7-8 skivor 140g från coop frukost på morgon hädan efter, + svart kaffe . bacon- Näringvärde /100g Energi 1110Kj (270kcal) Protein 13g kolhydrat 0g fett 24g saltinnehåll 2,5%. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted March 21, 2013 Share Posted March 21, 2013 Lägg till en till två ägg också, så får du en stabil start för dagen. Jag äter så och klarar mig till middagen utan och bli hungrig. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nordland Posted March 23, 2013 Share Posted March 23, 2013 Jag säger som andra. Ta det lugnt. Det tar ett tag att samla på sig vikten och det tar ett tag att gå ned. Hormonerna ska hinna ställa om sig och din kropp vill troligtvis inte gå ned lika snabbt som ditt medvetande. Det är normalt. Fokusera på hur du känner dig istället, var tacksam för det du redan gått ned och var glad att du har lyckats vända en osund livsstil och att du är på väg åt rätt håll. För mig så tog det 1 år att gå ned 8 kilo, jag gick upp ibland, ner ibland och stod ofta stilla, men vad spelar det för roll? Det är hälsan som är det viktigaste, om du fokuserar på att må bra kommer kroppen att följa efter så småningom, en hälsosam kropp är inte tjock i längden. Om du ska ha ett konkret tips dock så skulle jag skippat kaffegrädden. Du äter bra med mat, energiprocenten ser ut att vara okej utan att jag räknar på dem så jag ser inte varför du skulle behöva ha grädde i varje kopp, det är bara extra kalorier som kan vara droppen som får bägaren att rinna över. Även om maten är viktigast i sammanhanget finns bra mycket annat som kan spela in, bland annat sömnkvalitet? Kanske rentav 5 koppar kaffe om dagen kan göra att din sömn störs och dina hormoner löper amok. Min gissning är dock att kroppen behöver pausen och att du inte bör störa den. Lycka till! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dalkullan Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 Allt som du hittar utom silverpaketet. Oh..hoppar in lite här! Blev fundersam. Silverpaketet som brukar vara i kyldisken bredvid smöret? Varför är inte det bra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 Silverpaketet innehåller härdat fett och är därmed ohälsosamt jämfört med kallpressat kokosfett. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gånerivikt Posted April 6, 2013 Author Share Posted April 6, 2013 Jag slutade med grädde/kaffegrädde och vikten knallar på neråt sakta men säkert - 9.9 kilo nu totalt på ca : 2 månader 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maja Posted April 6, 2013 Share Posted April 6, 2013 Heja dej Gånerivikt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts