SGK

Att äta allt men inte alltid

Recommended Posts

Det är galet! Tänk om det stod... "I Viktklubb får man inte äta vad man vill"..."Det bästa var att jag inte fick äta vad jag ville"..Det vore väl lite mer sant, men kanske mindre säljande?

• Gilla 3
  • Tack! 1
  • Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
On 2019-10-09 at 09:43, Elinor sade:

Du är inte den enda. Jag har aldrig kunnat äta lagom av onyttigheter och korv och grädde finns sällan i kylen. Jag blir också provocerad av Viktklubbens "man får äta allt" eftersom jag vet att det är ett fult och cyniskt sätt att ragga medlemmar. Såklart vill folk unna sig allt livets goda och ändå nå målvikten utan att behöva göra en endaste förändring eller ansträngning, så det lockar sådana rubriker. 

Men samtidigt vet näsan alla med omfattande viktproblem innerst inne att taktiken inte funkar. Är få förunnat att kunna äta onyttigheter som sötsaker, junk food och raffinerad vetemjölsmat med mera men bara lite grann. Om vi tittar på svenskar med övervikt eller fetma specifikt, så finns det garanterat 0 personer som kan t.ex äta 3-4 chips och sen ställa tillbaka påsen i skafferiet. Det normala är att man äter hämningslöst tills det bara finns chipssmulor kvar. 

Sen bör man ju nämna matmissbruk, sockerberoende och alla svenskar med metabola sjukdomar. Då är det direkt olämpligt att "äta allt". 

Håller fullständigt med dina reflektioner.

Sockerberoendet säger man inte ett knyst om! Matmissbruket likaså och metabola sjukdomar...  alltså, det är som om de riktar sig till dem som inte behöver kostreglering mot gynnsammare livshållning. M.a.o sådant kommersiellt craptalk handlar om inbördes beundran och karriärism och så gott som NOLL genuin kunskap insikt eller empati öht.

Ytligt så det passar glamourösa snabba snuttifierade blänkarmagasin (som kostar skjortan och tjänar endast som lite vila för ögonen...)

Jag har lärt mig att ignorera skiten!! 

• Gilla 2
  • Tack! 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser