Jennie

Pco(s) och lchf

Recommended Posts

Hejsan

Sag att detta e en relativt gammal trad, men kande att de vart vart att skriva o skaka liv i den igen :)

Har suttit har en stund o last igenom hela traden o kanner mig lite mer peppad an vad ja gjorde innan idag.

Jag fick diagnosen PCOS i hostas har i england. Innan dess har jag haft problem med vikt och mens hela min tonar, hade mens 1 till 2 ggr om aret. Satte in pstav nar jag vart 21 o hade pstav fram till i juni forra aret (6 ar). Under den tiden hade ja ingen mens vilket e vanligt, efter tagit ut den tog det ca 3 manader innan ja fick min forsta mens, under tiden gick jag med i viktvaktarna och sakta men sakert kampade ner nagra kg, min mens kom i en regelbunden 7 veckors cykel vilket ja vart overlycklig over o nu i april, 5 dagar innan mitt brollop hade ja ett positivt grav test. Vart overlycklig, men tyvarr 8 dagar senare sa hade ja missfall o vart in o ut fran sjukhuset nastan varje dag i 2 veckor. med det sa slutade jag ata ordentligt o gick upp allt ja forlorat pa kort tid. min mens har inte kommit tillbaka alls, o for ca en manad sen skrev en hormon specialiost ut metformin till mig. Jag bestamde mig for att borja med LCHF efter semestern sa borjade i lordags. Det har gatt valdigt bra o pa denna korta tid kanner ja mindre sotsug. Dock sa har ja varit nastintill deprimerad av saknad av mitt alskade brod och potatis, men tror de ska lugna sig med snart. Jag hoppas pa att min mens kan komma tillbaka snart sa vi akn forsoka igen med barn :)

Hur gar de for er andra som varit aktiva i denna traden?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

har nu efter en vecka gatt ner fran 96.3 till 93.6, och tror min agglossning kom i forrgar redan

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Och nu kom mensen, yay, ar sa glad att kroppen borjat fungera igen

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad roligt att läsa om fler som har PCOS, ibland känner man sig lite ensam i detta "tillstånd".

Jag har tänkt börja med LCHF också för att se om det kan ha några bra effekter, som t ex få mens spontant mer än 1-2 ggr per år.

Roligt att det funkar för dig Panni!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

har nu efter en vecka gatt ner fran 96.3 till 93.6, och tror min agglossning kom i forrgar redan

Grymt bra jobbat! Hoppas det håller i sig och fortsätter ticka neråt :)

Spännande att kroppen faktiskt kan komma igång, av något så enkelt som att äta god mat!

Heja oss!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad roligt att läsa om fler som har PCOS, ibland känner man sig lite ensam i detta "tillstånd".

Jag har tänkt börja med LCHF också för att se om det kan ha några bra effekter, som t ex få mens spontant mer än 1-2 ggr per år.

Roligt att det funkar för dig Panni!!

Ja, det är alltid skönt att inte sitta ensam i båten när det stormar. Men vi är många med samma tillstånd och problem.

Tycker absolut att du ska ge LCHF en chans, förhoppningsvis får du fina resultat på kroppens balans.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har fått jättebra resultat av LCHF! Så jag kan bara sålla mig till övriga med bra resultat av en bra kost :) http://www.kostdoktorn.se/ett-blodigt-inlagg-om-lchf

Din blogg kollade jag in direkt när Kostdoktorn lagt upp det inlägget! Så grymt bra jobbat av dig! Och härligt när man får bevis på att det faktiskt fungerar! :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Din blogg kollade jag in direkt när Kostdoktorn lagt upp det inlägget! Så grymt bra jobbat av dig! Och härligt när man får bevis på att det faktiskt fungerar! :)

Tack =)=)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej på er alla kämpar! ;)

Hur går det för er?

Jag känner mig dålig, och står bara och trampar vatten just nu, känns det som.

Har svårt att komma in i någon bra rytm...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg