Little Redhead

Wheat Bellys L.reuteri yoghurt

Recommended Posts

Någon som har gjort Wheat Bellys L.reuteri yoghurt, och så fall hur gjorde ni?

Jag följde receptet men hade min i ugnen då jag inte har nån yoghurtmaskin, men lyckades inte hålla rätt temperatur hela tiden så min yoghurt surnade... 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har haft tankar på att göra det. Poängen är ju att odla upp fler bakterier med hypotesen att det är otillräckligt antal i pillren. Biogaia menar dock att det är tillräckligt med bakterier i pillren för att bakterierna ska bosätta sig i tarmen, så frågan är hur nödvändigt det är. 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag hade en period när jag testade, förra hösten tror jag. Använde en yoghurtmaskin, men hade svårt att hålla så pass låg temperatur som han förespråkar så det var ett himla passande. Åt iaf dagligen i 6-8 veckor, men jag mådde helt enkelt inte bra. Fick en massa vallningar och annat elände som jag vanligen inte lider av. Sov dessutom dåligt och var allmänt "opigg". Slutade för att ta upp experimentet vid ett senare tillfälle, men det har inte blivit av...

• Gilla 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag brukar använda ugnen, men utan värme. Det räcker att ha ugnslampan igång för att det skall bli lagom varmt. 

• Gilla 2
  • Förvånad 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg