Jump to content

LCHF för underviktiga

Annipannan
 Share

Recommended Posts

Jag har en liten fundering. Vanligtvis när man förespråkar LCHF så brukar man nämna framgångshistorier om folk som gått ner i vikt. Men finns det några motsvarande historier som handlar om underviktiga personer som gått upp vikt? Har ju läst att oavsett tidigare över- eller undervikt så ska kroppen mha LCHF nå sin normalvikt och sedan stanna där, vilket låter fantastiskt. Sådant borde ju det pratas mer om så kanske LCHF kunde förlora stämpeln att vara en bantningsdiet.

Någon som har något intressant på den fronten?

• Like 1

Jag tillhör dem som har varit gravt underviktig, sjuk i anorexi. 

Jag har med hjälp av LCHF blivit helt frisk, efter 17 års ätstörningar fram och tillbaks. 

Jag måste få tillägga att jag är väldigt emot och både besviken och förbannad på den vården man som möts av när det gäller just ätstörningar. Man hetsas att äta alla dessa kolhydrater och gör man det inte är det "sjukdom". Helt bisarrt. Det finns absolut ingen personanpassning eller uppdatering när det kommer till denna kosthållning inom den delen av vården vilket för mig förlängde sjukdomsförloppet helt i onödan.

Den dagen jag själv satte ner foten, när vården gav upp mig... åt lchf utan att känna mig sjuk, ja då blev det lättare att bli frisk. Mindre smärtsamt än att öka i vikt på en massa kolhydrater, piggare, ja alla positiva symptom som de som går ner i vikt. 

• Like 4

Jag tillhör dem som har varit gravt underviktig, sjuk i anorexi. 

Jag har med hjälp av LCHF blivit helt frisk, efter 17 års ätstörningar fram och tillbaks. 

Jag måste få tillägga att jag är väldigt emot och både besviken och förbannad på den vården man som möts av när det gäller just ätstörningar. Man hetsas att äta alla dessa kolhydrater och gör man det inte är det "sjukdom". Helt bisarrt. Det finns absolut ingen personanpassning eller uppdatering när det kommer till denna kosthållning inom den delen av vården vilket för mig förlängde sjukdomsförloppet helt i onödan.

Den dagen jag själv satte ner foten, när vården gav upp mig... åt lchf utan att känna mig sjuk, ja då blev det lättare att bli frisk. Mindre smärtsamt än att öka i vikt på en massa kolhydrater, piggare, ja alla positiva symptom som de som går ner i vikt. 

Fantastisk historia! Tack för att du delar med dig och grattis för att du är frisk igen! En sådan historia menar jag borde nå ut till allmänheten mer.