Mumlan Posted March 18, 2013 Share Posted March 18, 2013 Jag äter ibland lite 96 % choklad. Åt precis några bitar och tyvärr tog dom slut alldeles för fort så jag smakade lite extra av en variant med 49 % med chilismak och mer socker såklart. Åh herregud så sött det var! Det var verkligen inte gott, jag har alltid förut älskad godis och söta saker så jag är väl härmed avvänjd från sockerantar jag. Någon som känner igen sig? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lussan Posted March 18, 2013 Share Posted March 18, 2013 Nu gillar jag tom vissa 100%-sorter och jag får huvudvärk och mår illa av "vanligt godis" Visst är det underbart!? Äntligen sluppit sockerkicken... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malin Posted March 20, 2013 Share Posted March 20, 2013 Hur mår ni efter choklad? Jag är otroligt sockerkänslig, räcker med lite grädde i maten, så triggas min ätdjävul igång... Proppar lätt i mig 100g 85%-ig choklad. Underbart gott! Efter det så går jag upp ca 2,5kg på en natt!!! Känner mig som en vattenballong, tung i kroppen, ledsen, irriterad och allmänt jävlig. Det tar minst en vecka innan kroppen o själen hittat balansen igen... Verkligen inte värt det, men trillar ändå dit ibland. Finns det ngn som reagerar lika starkt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts