Jump to content

LCHF för nasare?

stroker49

Recommended Posts

Jag har en polare som jobbar som säljare. Han behöver minska många kilo och har diabetes typ 2 och tar bla insulin sedan många år. Han har provat med lågkolhydratkost och kunde gå ner till hälften dos av insulin. Men han har inte provat mer strikt LCHF. När han provade var han hemma under flera veckor. Men han är normalt ute och åker. Han bor på Skandic och får nöja sig med vad de serverar där samt bensinmackar och vägkrogar. Hur får man LCHF att funka som resande?

Jag har en polare som jobbar som säljare. Han behöver minska många kilo och har diabetes typ 2 och tar bla insulin sedan många år. Han har provat med lågkolhydratkost och kunde gå ner till hälften dos av insulin. Men han har inte provat mer strikt LCHF. När han provade var han hemma under flera veckor. Men han är normalt ute och åker. Han bor på Skandic och får nöja sig med vad de serverar där samt bensinmackar och vägkrogar. Hur får man LCHF att funka som resande?

Min man som arbetar utomlands fyra dagar i veckan tycker det går utmärkt att äta på LCHF på restaurang, vilket han gör två gånger om dagen de dagar han är borta. Han vägde cirka 79 kilo till sina 172 cm för knappt ett år sedan och nu väger han 66/67 kilo. Han ber bara om att få slippa potatis, ris och bröd och ibland ber han om extra grönsaker. Han jobbar i majonäsländer så det finns alltid på bordet. På morgonen steker han sig en omelett. På hotell finns det ofta kokta ägg i alla fall och gott om pålägg och smör som funkar som frukost. Borde inte vara något problem för din vän, bara han vill!

• Like 1

• 1 month later...

Min poare tror det är omöjligt och påstår att man får sådana blodsockersvängningar om man inte äter när man skall och så. Men med ett lågt och jämt blodsocker och kanske en möjlighet att helt slippa insulin så försvinner ju alla dessa problem.