Popular Post Karro K Posted November 5, 2019 Popular Post Share Posted November 5, 2019 Tänkte uppdatera om hur det gått med kostomläggningen för de eventuella fåtal här som är intresserade Jag har experimenterat en del med både fasta och kosten och har landat i att princip bara äta kött och inälvsmat 1 gång om dagen så kan väl kalla det för keto-carnivore. Kör på stekta talgbitar eller smör för att få upp fettet och för att det är gott. Har kört någon 48 h fasta också utan att blodsockret stigit. Jag styrketränar nästan varje dag men har fortfarande problem av att armarna domna av vid konditionsträning så jag lugnar mig med det. Jag har nu varit i djup ketos 38 dagar. Mäter BS till stabila 3.3 i princip varje morgon och blodketoner ligger mellan 5-7 på morgonen. Vikt: började på ca 76-77 kg och är nere på 70. Mår helt ok och känner att mitt sockerberoende är under kontroll. 15 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kattuggla Posted November 6, 2019 Share Posted November 6, 2019 Jag är med 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted November 6, 2019 Share Posted November 6, 2019 Jag antar att du efter vikten? Vad är viktmålet? 3 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted November 6, 2019 Share Posted November 6, 2019 Vi är alltid intresserade! Man behöver alltid tips till nya sätt att skruva på epigenetiska skruvar! 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karro K Posted November 9, 2019 Author Share Posted November 9, 2019 On 2019-11-06 at 15:44, Peter B sade: Jag antar att du efter vikten? Vad är viktmålet? jag har inget särskilt mål med vikten utan det är sockerberoendet som går först 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted November 10, 2019 Share Posted November 10, 2019 15 timmar sedan, Karro K sade: jag har inget särskilt mål med vikten utan det är sockerberoendet som går först Härligt. Tycker du det går lättare att hantera sockerberoendet om du äter en gång om dagen istället för 2-3 gånger? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karro K Posted November 10, 2019 Author Share Posted November 10, 2019 56 minuter sedan, Peter B sade: Härligt. Tycker du det går lättare att hantera sockerberoendet om du äter en gång om dagen istället för 2-3 gånger? Nej jag tycker inte det är någon skillnad faktiskt men skulle inte råda någon sockerberoende att fasta för jag vet att för de flesta så ökar suget på kolhydrater då. Framförallt i början när man lägger om kosten. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts